A Tesco a napokban elindította a „Mindenkit szívesen látunk” (#EveryonesWelcome) hashtaggel ellátott karácsonyi kampányát, amelynek indító reklámjával rögtön meg is örvendeztette a briteket. A reklámfilm olyannyira politikailag korrektre sikeredett, hogy a Twitteren és a YouTube-on is az áruházlánc bojkottjára szólítanak fel a nézők.


Képernyőfotó: youtube.com

A különféle otthonokban a karácsonyi vacsorára készülő szereplők között a multikulti összes kedvencét megtalálhatjuk a gyerekkel parádézó meleg pártól kezdve a konyhában üvöltöző fehér anyukán keresztül a turbánt viselő családfőig.

No, de gondolhatnánk, hogy ez itten Nagy-Britannia, náluk biztos ez a normális.

Azonban még a multikultiban jártas néző is finoman lefejelni kényszerül a képernyőt, amikor burkába öltözött karácsonyi ünneplők érkeznek a burkába öltözött házigazdákhoz. 

Mert, ugye, mióta ünneplik a karácsonyt a muszlimok?

Lányos zavarunkban nyugodtan forduljunk az ultraliberális amerikai internetes oldal, a Huffington Post muszlim újságírójához, Sajdah Nubeehez, aki már két éve kifejtette, hogy bár a karácsony egyfajta „kulturális jelenséggé vált” és a Korán is megemlékezik Jézus Krisztus születéséről, azonban őt a muszlimok csupán prófétának tartják és nem szokásuk megünnepelni próféták születését.

A Tesco nem így gondolja. 
A britek pedig lázonganak, legalábbis az interneten. Megrögzött konzervatívként szinte arcpirító, mennyire tudja melengetni a szívünket az a virtuális pofonáradat, amit a nézői megjegyzések között látunk.

Másrészről azonban szomorú ez így. A videóban nincs egyetlen feszület a falon, egyetlen kereszt egy nyakláncon, semmi nincs az égvilágon, ami arra utalna, hogy bármelyik szereplő is keresztény lenne. 

Más vallások, a többségtől eltérő szexuális vonzalom, ezekkel nincs baj, ezeket minél egyértelműbbé lehet és kell tenni – csak a kereszténységre ne utaljon semmi, főleg egy keresztény ünnepen. Az azért már nem fér bele a Tesco-féle politikai korrektségbe.