Jelenlegi hely

autóbusz

Jövő a tömegközlekedésben

Négy európai főváros döntött úgy, hogy 2025-től nem engedi belvárosába a dízeles járműveket. Norvégia és Hollandia ugyanekkortól betiltja a nem villanymotoros új autók forgalmazását. Londonban 51 villanybusz rója az utakat, az amszterdami repülőtéren 40, Budapesten 20. A világ legjelentősebb elektromos buszokat gyártó cége, a kínai BYD Komáromban nyitotta meg első európai üzemét, ahonnan éppen a múlt héten gördült ki az első két jármű.

Forgalomba állnak az új reptéri buszok

Fotó: MTI/Illyés Tibor

Szombaton forgalomba állnak az új, repülőtérre közlekedő autóbuszok Budapesten, így átszállás nélkül is el lehet jutni közösségi közlekedéssel a belvárosból a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken az MTI-vel.

Felborult egy autóbusz az M5-ös autópályán

Fotó: MTI/Donka Ferenc

Felborult egy autóbusz az M5-ös autópálya Röszke felé vezető oldalán vasárnap hajnalban, a buszon negyvenkilenc ember utazott, öten könnyebben megsérültek - közölte a katasztrófavédelem a honlapján.

A Credo lett az új Ikarus

Fotó: Somfai Sándor/Demokrata

Az Ikarus gyáregységeinek bezárása óta Magyarországon Credo buszokból készült a legtöbb. Az eddig gyártott körülbelül 1500 buszból mintegy 1300 a regionális közlekedési központoknál (Volán) és más közszolgáltatóknál üzemel. Most újabb 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál.

Ukrajna régi budapesti trolikat vásárolt

Fotó: MTI, archív, illusztráció

Négy régi budapesti trolit vásárolt a BKV-től egy ukrán város,  járművenként 5 ezer euróért.