Az épület különböző mértékben süllyed, egyes részei jobban, mások kevésbé. A legfőbb gond az egyenetlen süllyedés, mert az épületben könnyebben törhetnek a gáz, víz és csatornavezetékek is.

A vegyi karon veszélyessé vált a laboratóriumi munka is, a hallgatók gyakran dolgoznak itt nyílt lánggal. Nemcsak a falak és csempék, de az épület mennyezetének betonlapjai is megrepedtek.

– Ezek a repedések, ezek a leválások, csempeleválások és egyéb problémák már megvoltak az építés kezdete előtt is, természetesen az építés következtében előállt süllyedések, ezeket a problémákat felnagyították, de az épület akkor is statikailag stabil és nem életveszélyes, per pillanat – hangsúlyozta Németh M. Tibor a DBR Metró Projekt Igazgatóság szerkezetépítési főmérnöke.

– Soha nem mondtuk, hogy az épület végveszélyben van, hogy az épületet az összedőlés fenyegeti, mi azt mondjuk, hogy balesetveszélyes, esetleg életveszélyes helyzetek alakulnak ki – jelentette ki Rózsás Péter András a Műszaki Egyetem gazdasági és műszaki főigazgatója.

A Műegyetem CH épületének süllyedése a szeptemberi mérések szerint – amelyeket az egyetem, a DBR és független szakértők végeztek – 5 centiméter körüli volt. A kar műszaki igazgatója szerint viszont ez mára elérte az 5,9 cm-t, ami szerintük már a kritikus határ. A DBR viszont azt mondja, a süllyedés mértéke a munkafázisok befejeztével folyamatosan csökkent és stabilizálódott. Azt ígérték: az építkezés során jelentkezett károkat a beruházó és kivitelező megtéríti.

(Híradó, dunatv.hu)