Fotó: MTI/Balogh Zoltán (archív, illusztráció)

Tarlós István főpolgármester szerint 2020 körül várható a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetése.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán (archív, illusztráció)

Tarlós István pénteken az Echo TV Napi aktuális című műsorában azt közölte: pénteken megbeszélését folytatott Pintér Sándor belügyminiszterrel, és a Volán, valamint a MÁV országos elektronikusjegyrendszer-projektjére rákapcsolódik majd a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) projektje. 

A BKK projektje befejeződik, méghozzá belátható időn belül – tette hozzá.

Tarlós István hangsúlyozta: egész egyszerűen nem igaz, hogy a fővárost pénzügyi veszteség érte.

A projekt hét fázisból állt, ebből négy már befejeződött 2018 nyarára. Csak azok a kifizetések történtek meg, amelyek mögött teljesítések vannak. Tehát az eszközök túlnyomó részét leszállították, ezek rendelkezésre állnak, csak nincsenek beszerelve – fejtette ki, kiemelve: szó nincs arról, hogy a projekt bedőlt.

Tarlós István elmondta, az ügyben többek összecsúsztattak két szerződést. 

A fővárosi önkormányzat valóban kötött egy finanszírozási szerződést az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal, és ez érvényben van. Ettől függetlenül a BKK önállóan kötött egy másik, kivitelezői szerződést egy német céggel. Ezt mondta fel a cég igazgatósága november 21-én – közölte.

Tarlós István elmondta: Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest és őt olyan vád érte, amely szerint nem igaz, hogy nem tudtak a problémáról. Mint mondta, „természetesen ez úgy nem igaz, hogy sejtelmünk sem volt arról, hogy ez a projekt akadozik”, hiszen nem véletlenül foglalkozott az üggyel egy évvel ezelőtt a Fővárosi Közgyűlés, valamint nem véletlenül fogadott el a testület olyan előterjesztést, amely az ügyet előremozdította volna.

A főpolgármester ugyanakkor rámutatott: azért kezdeményezte a BKK vezérigazgatójának felmentését és azért  fokozza le „kicsit” az illetékes főpolgármester-helyettest, mert nem sikerült elérniük a megegyezést a kivitelezővel, amely segítette volna az ügy befejezését, vagy nem mondták fel korábban a kivitelezési szerződést.

A felmondásra megvolt a jogalap, ugyanis nem a BKK mulasztott, sértett szerződést, hanem a szállító – fűzte hozzá.

Tarlós István azt mondta, ha nem mondják fel a kivitelezői szerződést, akkor veszélybe került volna a finanszírozási szerződés. 

„Az EBRD besokallt a szállítónak a magatartásától, már-már a finanszírozási szerződés felbontásán gondolkodott” – közölte a főpolgármester.

Kijelentette: a személyi konzekvenciák fő oka, hogy ilyen kiélezett helyzetet teremtettek. 

A tehetetlenség, az időhúzás és az időveszteség miatt kellett most már ezeket a személyi konzekvenciákat levonni – mondta Tarlós István.

A kulturális taóra vonatkozó kérdésre azt mondta: egyeztetnek az ügyben, és kibontakozni látszik a budapesti színházakra vonatkozóan a megoldás.