A magyar emberek életminőségét védi a kormány húszpontos élelmiszerbiztonsági akcióterve, elősegítve az élelmiszerek minőségének javítását, a vásárlói tudatosság fejlesztését és a hatósági tevékenység hatékonyságának növelését – mondta a földművelésügyi miniszter szombaton a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszaderzsen.

Fotó: MTI, archív, illusztráció

Fazekas Sándor a község önkormányzata és a Derzsi Szabadidős Egyesület által szervezett 9. Kárásznapon fontosnak nevezte, hogy az élelmiszerek nagy részét a magyar élelmiszeripar állítsa elő a magyar mezőgazdaság által megtermelt alapanyagokból. Hozzátette: mindez további munkahelyeket teremt és segíti a gazdák megélhetését is.

Azt szeretné elérni a kormány, hogy a magyar fogyasztók biztonságos, GMO-mentes, jó minőségű és egészséges élelmiszerekhez jussanak – mondta az agrártárca vezetője.

A kormány döntése értelmében egy komplex kampány indul, erősítve a minőségi termelés szabályozását – mondta a miniszter, fontosnak nevezve egy olyan minősítési rendszert, amely segíti az élelmiszerek közötti eligazodást.

Bővítik és fejlesztik a hatósági szakértői munkát, az ellenőrzéseket, és támogatják az élelmiszerek megkülönböztetésére alkalmas önkéntesen alkalmazható eszközök, védjegyek elterjesztését – sorolta.

Szintén feladat az élelmiszerek S-QR kód védjegyének megtervezése és létrehozása. Ez lehetővé teszi, hogy a legkorszerűbb számítástechnikai eszközökkel lehessen információkat gyűjteni az élelmiszerekről – fűzte hozzá.

A következő időszakban kampányt indítanak a vásárlók tájékozottságának növelésére. Ezt szóróanyagok, kiadványok és képzések szolgálják majd. Az iskolai oktatásban is szerepet kap az élelmiszerek megismerése – mondta a miniszter.

Fazekas Sándor tájékoztatása szerint a 2019-ig tartó „kampány” forrásigénye mintegy kétmilliárd forint: 2017-ben 150 millió forintot, 2018-ban egymilliárd forintot, 2019-ben pedig több mint 700 millió forintot költenek erre.

Hozzátette: néhány hónap múlva a munkának már jól látható eredményei lesznek.

Az agrártárca vezetője szólt arról, hogy a magyar termékek arányát szeretnék tovább növelni a kiskereskedelmi forgalomban: míg 2010-ben ez 30 százalék volt, idén már 60 százalék.     

MTI