A Demokratikus Koalíció (DK) politikai hirdetései jelentek meg a legtöbbször a televízióban és a rádióban a választási kampány alatt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott tanulmányból.
 


Fotó: MTI, archív, illusztráció

A szervezet – pénteken MTI-hez eljuttatott – közleményében emlékeztetett, az országos közszolgálati médiaszolgáltatónak kampányidőszakban kötelező közzétenni politikai reklámokat, míg a kereskedelmi médiaszolgáltatók vállalhatják ezt. Idén a Duna Televízió és a Kossuth Rádió mellett az ATV és az RTL Klub is biztosította a választási hirdetések közzétételét. 
    
A választásokon induló huszonhárom országos listát állító jelölőszervezetből hat nem élt a hirdetési lehetőséggel.
    
Közölték, bár a kampányidőszak hivatalosan február 17-én kezdődött, az első választási hirdetések csak március 21-én jelentek meg, az első szpot a Momentum reklámja volt. A kampányidőszakban  895 – a televíziókban 655, a rádióban 240 – alkalommal jelent meg hirdetés: a legtöbb a Duna Televízió (265) kínálatában kapott helyet, amelyet a Kossuth Rádió (240), az RTL Klub (209) és az ATV (181) követett a sorban.
    
A DK kétféle reklámját összesen 119 alkalommal tették közzé, az LMP háromféle szpottal 88 alkalommal jelentkezett, a Jobbik hirdetései 77, az Együtt reklámjai pedig 74 alkalommal jelentek meg. A MSZP-Párbeszéd 71 megjelenéssel az ötödik, a Fidesz-KDNP megosztva a KÖSSZ-szel 70 felbukkanással a hatodik leggyakrabban szereplő szervezet volt.
    
A pártok többféle hosszúságú rádiós és televíziós szpotot is készítettek, összesen 55 félét, amelyek közül a DK „Újra megcsináljuk!” szlogenű televíziós szpotja (90 alkalom) és a KÖSSZ „Kell az Összefogás Párt! Válassz!” jelszavú rádiós reklámja (30 alkalom) jelent meg a leggyakrabban.

(MTI)