A szocialisták nem tisztázták, hogy a SZEVIÉP-pénzek valóban az MSZP-hez kerültek-e, de hallgatnak a 4-es metró beruházása kapcsán eltűnt milliárdokról is – hangsúlyozta Kósa Lajos.

Szegeden 379 kisvállalkozót tett tönkre a SZEVIÉP, és mintegy 11 milliárd forint adósságot hagyott maga után – közölte a Fidesz frakcióvezetője hétfői napirend előtti felszólalásában a parlamentben.

Mint mondta: 2013-ban a NAV csődbűncselekmény ügyében nyomozást indított, a büntetőeljárás most is zajlik a cégvezetőkkel szemben, akik több szállal kötődnek a szocialistákhoz, „kiemelten Újhelyi Istvánhoz”.

Kósa Lajos emlékeztetett: az idézett időszakban Pistrui László a SZEVIÉP önálló jegyzője volt aláírási joggal, aki egyébként Botka László polgármesterrel szoros kapcsolatot ápolt, illetve Újhelyi István üzlettársa volt.

A frakcióvezető felidézte, hogy a SZEVIÉP ebben az időszakban számos önkormányzati és uniós projekt megvalósítására kapott megbízást.

A jelenleg is zajló bírósági tárgyalásokon egy sor megdöbbentő állítás hangzott el, így például az, hogy a ki nem fizetett alvállalkozók milliárdjai az MSZP-kasszában kötöttek ki.

Hozzátette: a ki nem fizetett milliárdokból a SZEVIÉP Újhelyihez köthető cégeket segített kölcsönökkel.

Szabó Bálintot idézve – aki az ügyben a SZEVIÉP károsultjainak jogi képviseletét látja el -, Kósa Lajos elmondta: „Napnál világosabb, hogy a szegedi uniós beruházásokat kivétel nélkül a SZEVIÉP Zrt. vitte el. A cég az alvállalkozókkal megcsináltatta a munkát, de az alvállalkozókat nem fizette ki, helyette kitolta a pénzeket Újhelyi István sofőrjének és cégének. 2008-tól a 2010-es országgyűlési választásokig heti, havi rendszerességgel milliós és tízmilliós nagyságrendekkel, összességében mintegy félmilliárd forintot talicskáztak ki ebből a cégcsoportból”.

Mindezekből a jogi képviselő azt a következtetést vonta le, hogy Szegeden burkolt és tiltott pártfinanszírozás valósult meg – mutatott rá a kormánypárti politikus.

Szintén a bírósági tárgyaláson hangzott el, hogy „nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a SZEVIÉP cégcsoporttól a pénzek különböző baloldali pártokhoz vándoroltak, elsősorban a Magyar Szocialista Párthoz és a Magyar Demokrata Fórumhoz” – közölte.

A tárgyaláson az is elhangzott, hogy az idézett időszakban heti, havi rendszerességgel került 1-20 millió forint közötti összeg Újhelyi István volt sofőrjének, Báló Tamásnak a cégéhez, aki ma a szegedi közlekedési társaság repülési üzletágának a vezetője – emelte ki Kósa Lajos.

Miközben a szocialisták előszeretettel vagdalkoznak mindenféle korrupciós jelzővel, alap állításokra nem válaszolnak. Nem tisztázták, hogy a SZEVIÉP-pénzek valóban az MSZP-hez kerültek-e, de hallgatnak a 4-es metró beruházása kapcsán eltűnt milliárdokról is – hangsúlyozta. Egyúttal rámutatott: míg a szocialisták nem tesznek ezen ügyek kapcsán részletes, feltáró vallomást ezekben az ügyekben, addig minden korrupcióval kapcsolatos kijelentésük hiteltelen és blöff.

Tuzson Bence, a Miniszterelnöki Kabinetiroda kormányzati kommunikációért felelős államtitkára szerint ez az ügy azt mutatja, hogyan működött 2010 előtt Magyarország.

A metróaktákból is látszik, hogy azok a pénzek, amelyeket közcélra kellett volna fordítani, máshova vándoroltak, vagy a fővárosi önkormányzat, vagy a szocialisták környékére – tette hozzá. Kiemelte, keményen fel kell lépni ezekkel az ügyekkel szemben; az ügyészségnek, a bíróságnak az a feladata, hogy igazságot szolgáltasson.

Azok szoktak korrupció ügyében a legjobban kiabálni, akik sárosak, ilyen nagymértékű visszaélések soha korábban nem voltak – mutatott rá Tuzson Bence.

Egyúttal közölte: a pénzek útját meg kell találni, tudni kell, kik a felelősök, és a pénzeket vissza kell szerezni az országnak.

(fidesz.hu)