A hátulról érkező személyvonat közel 80 km per órás gyorsasággal ütközött az előtte szabályosan, 15 km per órával haladó InterCitynek. Most azt vizsgálják, miért nem állította meg az automatikus fékezőrendszer a ceglédi szerelvényt, és azt is, hogy történt-e tudatos beavatkozás a működésébe.

A MÁV vezérigazgatója nem zárta ki a személyvonat mozdonyvezetőjének hibáját. A Pest megyei rendőr-főkapitányság vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást, ennek büntetési tétele kettőtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés.

„Az ártatlanság vélelme mindenkit megillet, de az eddigi műszaki ismeretek alapján nagyon nehezen lehet elképzelni azt, hogy egy olyan területen, ahol elhaladt egy vonat nyolc perccel előtte, ottani mozdonyvezető érzékelte, hogy nincs semmiféle jelfeladás a mozdonyra, a jelzők azok pedig sötéten állnak, utána nyolc perc múlva egy olyan állapot áll elő, amikor pont az ellenkezője, egy jelfeladás történik, főleg akkor, amikor kiderült, hogy van egy kábelszakasz, ami zárlatos, ezek most műszaki logika alapján történő következtetések, de a bizonyítékok ott vannak a fekete dobozban” – jelentette ki a hírTV-nek Heinczinger István, a MÁV Zrt vezérigazgatója.

Egy 54 éves békéscsabai NB III-as bíró is meghalt a vonat-szerencsétlenségben – írja a megyei internetes portál. A férfi első napját töltötte új munkahelyén, a MÁV-nál, ahol biztonsági szakelőadóként dolgozott.

Szerdán véradás a Nyugatinál

A 26 sérült közül 12-en még kórházban vannak, 5-nek még mindig súlyos az állapota. A két életveszélyes sérültnek is stabilizálták az állapotát. Egyikük egy középkorú férfi, aki végtagtöréseket szenvedett. Másikuk egy 20 éves német nő. Ő az Állami Egészségügyi Központ intenzív osztályán van, kedden is újra meg kellett műteni. A MÁV és a Magyar Vöröskereszt szerda délután rendkívüli véradást szervez a vasúti baleset sérültjeinek, a Nyugati pályaudvar Királyi Várótermében.

(hírTV)