Stratégiai megállapodást kötött a Magyar Divat és Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana – közölte a Magyar Divat és Design Ügynökség vasárnap az MTI-vel.

Peter Mero kollekciójának bemutatója a II. Budapest Central European Fashion Week divathéten a Várkert Bazárban (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Az együttműködés keretében a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja majd a magyar divat fejlődését.

A stratégia együttműködés első állomásaként mentorprogram indul, amelynek keretében a szakmai kritériumrendszer alapján kiválasztott tervezők az olasz kamara képviseletében Budapestre látogató mentorral megkezdik a munkát, felmérik a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. A mentorprogramba kiválasztott márkák: az Abodi, a Je Suis Belle, a Celeni, az Artista, a Dora Zsigmond, a Cukovy, a Tomcsanyi és az Elysian.

A közös munka közvetlenül a Budapest Central European Fashion Weeket követően kezdődik, divatipari szakértők bevonásával. A program decemberben Milánóban folytatódik, ahol a kiválasztott tervezők üzleti/B2B tárgyalásokon és workshopokon vehetnek részt – idézi a közlemény Stefania Vismarát, a Camera Nazionale della Moda Italiana ügyvezető igazgatóját.

Az együttműködés célja, hogy a szakmai támogatásnak köszönhetően ezek a márkák képessé váljanak a nemzetközi piacra lépésre – olvasható a közleményben.