A Gap új gyermekruha-kollekcióját reklámozó iskolakezdési kampány reklámfilmjében kicsit túltolták a diverzitást. Az egyik lány ugyanis hidzsábot visel – írja a Sputnik News.

Fotó: Hamdia Ahmed, Twitter

A hidzsáb nevű fejkendő viselése azonban csak az ivarérettségtől kezdve szokás a muszlimok körében – hívta fel a figyelmet az egyik hozzászóló. A hirdetés megosztotta a kommentelőket: voltak, akik a hidzsábot az elnyomás jelképeként írták le, és olyanok is, akik egyszerű marketingfogásnak vélték a diverzitás erőltetését.

A szomáliai származású modell, Hamdia Ahmed, a Miss Maine szépségverseny első hidzsábos versenyzője elégedettségének adott hangot a Twitteren. Mint írta, nagyon boldoggá teszi ez a reklám. A képeken a fejkendőt viselő kislány szerepel, tehát egyértelmű, miért írta ezt.

Az egyik hozzászóló szerint ráerőltették a kislányra a hidzsáb viselését, míg mások szarkasztikus megjegyzéseket fűztek a reklámhoz. Egyikük azt kifogásolta, hogy a szpotban nincsenek skandináv gyerekek, és nagyobb egyenlőséget követelt. Egy másik felhasználó rasszistának nevezte a reklámot, mert szerinte szerepeltethettek volna még többféle gyermek.