Jelenlegi hely

Merkel propagandistái Soros-ügyben támadnak

A Deutschlandfunk nevű német kormányszócső, rádiós propagandaadó Harc a külföldi ’propagandisták’ ellen címmel támadja Magyarországot azért, mert a 888.hu cikkében megnevezett néhány, nagyobb nyugati hírügynökségnek dolgozó budapesti tudósítót, akiket a portál George Soros (bocsánat, Soros „György”) propagandistáinak nevezett.A német közszolgálati hazugságszenny 27 éve ömlik hazánkra. Mocskolva, sározva mindent, ami jobboldali, és simogatva magasztalva mindent, ami annak ellenkezője. Úgy, hogy eközben a magyar közszolgálati adók Németországról soha, egyetlen alkalommal sem terjesztettek szándékos hazugságot, de még rosszindulattal sem tudósítottak róla, sőt – sajnos – még csak azt sem mutatták be különösebben, amikor és ahogyan német közszolgálati társaik hazudnak rólunk.

Aki a legutóbbira szeretne példát látni, íme a legnézettebb német közszolgálati tévé, a Das Erste szombati Európa magazinja, amely ezzel a címmel merészelt Felcsútról, a helyszínről hazudni: „Magyarország: az Orbán-kormány blokkolja az EU-vizsgáló(ka)t”.

Aminek a fordítottja igaz: senki nem blokkolta az uniós propagandistákat, akik ott meneteltek Felcsúton a kisvasút pályája mellett. De ez még semmi ahhoz a már-már elfeledett tényhez képest, hogy ezen német kormányszócső azt a holland Runa Hellingát szólaltatta meg, aki a magyarországi külföldi tudósítók, a HIPA elnöke. Emlékeznek arra, kedves olvasók, hogy ki is ez a budapesti „tudósítónő”? Aki Trouw („Bizalom”) nevű lapjában sok-sok évvel ezelőtt, 1999-ben, azt merészelte hazudni, hogy Vásárhelyi Mária szociológust az akkori Napi Magyarország főszerkesztője azzal fenyegette meg egy cikkében: lámpaernyőt csinálnak a bőréből?

A Deutschlandfunk megszólaltatta – csak hogy rögzítsük az utókornak – Urbán Ágnest is, aki a budapesti Corvinus Egyetemen a médiakutatási intézet docense. Az csak természetes, hogy hellingásan szólalt meg, erősítve a Deutschlandfunk üzenetét.

A riport leírt változatának van egy alfejezetcíme, amely így hangzik: „Alig van már független médium Magyarországon”. Ami különösen érdekes egy olyan ország kapcsán, amelyben azt látjuk, hogy a szupermarketek újságpolcain hetilapunk mellett a Figyelő az egyetlen kormánypárti hetilap, ugyanakkor hellingás hetilapból van vagy nyolc.

A szöveg végén ismét megszólal Runa Hellinga, aki azért panaszkodik, hogy a miniszterelnököt, minisztereket, „kormányoldali embereket” hiába kérik nyilatkozatra, azok bizony nem hajlandók nyilatkozatadásra.

Amihez annyit feltétlenül hozzá kell tennünk, hogy nincs az a felkérés, amire igent mondanának a HIPA tagjai, ha hetilapunk akár egyetlen egy, hangsúlyozzuk, egyetlen egy alkalommal felkérné valamelyiküket egy interjúra – amely nekünk kitűnő alkalmat adna arra, hogy beleverjük orrukat a több mint negyedszázad alatt általuk felhalmozott, Mount Everest magasságú hazugságszennyhegy oldalába.

Lovas István