Fotó: dailymail.com, shutterstock.com

Egy muszlim utas rasszizmussal vádolja az EasyJet fapados légitársaságot azért, mert egy légiutas-kísérő rányitotta a mellékhelyiség ajtaját 15 percnyi benntartózkodás után, számolt be az esetről a DailyMail

Fotó: dailymail.com, shutterstock.com

A brit állampolgárságú, de pakisztáni származású utas a Marrakesh-ből Manchesterbe tartó EasyJet járaton utazott március 5-én. A birminghami férfi a repülőgép mosdóját ment használni, ahol több, mint 15 percig tartózkodott. 

Adil Kayani azért vádolja iszlamofóbiával és rasszizmussal a légicéget, mert egy légiutas-kísérő „rátörte” az ajtót. Elmondása szerint a heves kopogtatás után kikiabált, hogy „mindjárt végez”, de a steward ekkor rányitotta az ajtót.

Az EasyJet szerint a légiutas-kísérő a cég biztonsági eljárása szerint cselekedett, és bocsánatot kért az utastól, illetve 500 fontot is felajánlott a kellemetlenségekért, de ezt Kayani elutasította.

A 35 éves férfi szerint ez az eset „rasszista diszkrimináció volt.” 

Látták a bőröm színét. Kipécéztek miatta. Diszkrimináció volt és iszlamofóbia. Úgy éreztem magam, mint egy bűnöző. Nagyon megalázó volt számomra.

Kayani szerint más utasra nem törték rá így az ajtót. Az EasyJet szóvivője elmondta: „Sajnáljuk, hogy Mr. Kayani boldogtalan, de a légiutas-kísérőnk csak a biztonsági előírásainkat követte akkor, mikor bekopogott a mosdó ajtaján. Mivel nem érkezett válasz, és az utas jóideje bent tartózkodott, ezért helyesen tette, hogy kinyitotta az ajtót. Ez az eljárás az utasok érdekét szolgálja, azért, hogy még a mosdóban is biztonságban legyenek és figyeljenek rájuk.”