„A szekszárdi kifejezetten nőbor, éspedig leginkább huszonhét-huszonnyolc éves asszonyhoz hasonítanám, erejének és szépségének teljességében, szerelmi tudásának csúcspontján, tökéletesen felszabadulva, de bámulatra méltó ízléssel és elképzelhetetlen édes tűzzel” – írja Hamvas Béla A bor filozófiájában. Mindez megjelenik boraik új címkéjén idősebb Vida Péter szerint, aki 2011-ben nyerte el az Év Bortermelője címet.

Ez nagy lendületet adott a szekszárdi családi pincészetnek, így az elmúlt hét évben megújultak az ültetvények, kialakult az ideális fajtaszerkezet, tőkeszám és művelési mód. A hagyományban gyökerező jövőépítés új arculatot is kívánt, ezért letisztult, szűkült a portfólió, a borok pedig teljesen új címkéket kaptak a nemzetközi hírnevű katalán dizájnernek, Xavier Basnak köszönhetően. Ifjabb Vida Péter azt mondja, ezek segítségével el tudják mesélni mindazokat a történeteket, amelyeket boraikkal el akarnak mondani. 

Így született meg a Vida Pincészet borpiramisa, melynek alapját a könnyed, lendületes, szinte légies „tündér-borok” adják, a derékhadat a borvidék saját palackjába töltött, a termőhely üzenetét hordozó kadarka, kékfrankos és bikavér képviseli, a csúcson pedig a kizárólag a legkiválóbb évjáratokban készülő La Vida házasítás áll.

– Amikor először eljöttem Szekszárdra, három nap alatt meggyőződtem róla, hogy Vida Péter borai kitűnőek, mert igaz ember készíti őket – elevenítette fel az együttműködés kezdeteit Xavier Bas, több, mára világhírűvé lett márka vizuális arculatának megalkotója. Ifjabb Vida Péter szerint a katalán mester munkáinak ugyanúgy lelkük van, mint a Vida-boroknak. 

– La Vida spanyolul azt jelenti: az élet. A címkén látható szőlőtőke-életfa az eget és a földet köti össze – mutatta be a pincészet csúcsborának új arculatát Xavier Bas, akinek címkéi játékosak, fiatalosak, ugyanakkor gondolati mélység van bennük, és miközben megkülönböztethetővé teszik a Vida-borpiramis három szintjének borait, vizuális egységet is teremtenek.

A Vida-pincészet megújult címkéivel már találkozhatnak a borkedvelők idehaza és külföldön egyaránt. A külső átalakult, a lényeg azonban változatlan: a cél Szekszárd, a harmónia és az élet bemutatása a Vida-borokon keresztül.