Az Országgyűlés költségvetési bizottságának szocialista elnöke szerint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) számlagyárrá változott, hatmilliárd forint értékű médiaszerződés révén Fidesz-közeli cégeknek „nyomott ki” közpénzt olyan reklámokra, amelyek teljesítése kétséges.Burány Sándor csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón azt mondta, a korrupció minősített esetét lehet megfigyelni, ugyanis már nem azt nézik, milyen üggyel kereshetnének sokat családtagok, baráti cégek, hanem azt nézik meg, kinek mennyi pénz kell és ahhoz gyártanak le szakmai programokat.

Emlékeztetett arra, hogy 2014-ben országgyűlési képviselőként kérte ki az MNB-től a hatmilliárd forintos médiaszerződés részleteit, ezt a jegybank megtagadta, 2016-ban azonban a bíróság jogerősen az adatok kiadására kötelezte.

Az ellenzéki politikus szerint a dokumentumokból kiderül, a pénz túlnyomó többsége Fidesz-közeli vállalkozásokhoz jutott.

Burány Sándor közölte, az MNB azt állítja, hogy csak óriásplakátból több mint 20 ezret helyeztek ki országszerte. Ez iszonyatos mennyiség, ennyivel talán a választási kampányban sem lehet találkozni – tette hozzá.

Szerinte ez akkora mennyiség, hogy azt muszáj lett volna minden magyarnak észrevennie, az utcán mindenhol a növekedési hitelprogram plakátjaiba kellett volna botlani, de szó sem volt erről.

Burány Sándor azt is szóvá tette, hogy a hitelprogram reklámjaival 15 éves kor felett mindenkit megcéloztak. Magyarországon az azért nem tipikus – folytatta -, hogy 15 éves kamaszoknak olyan vállalkozásuk legyen, amely képes a hitelprogramban részt venni.

Az MSZP-s képviselő azt sem nevezte tipikusnak, hogy egy vállalkozó, aki részt kíván venni a hitelprogramban, metróval utazik, miközben a Metropol nevű lapban is hirdettek.

Azt mondta, a médiaszerződésről akkor született a döntés, amikor Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos nagyvállalkozó még jó barátok voltak.

Kérdésre válaszolva kitért arra, hogy a pénzből kapott a Spéder Zoltánhoz kötődő Közép Európai Média és Kiadó Zrt. is.

MTI