Hirdetés

Mager Andrea az Országgyűlés költségvetési bizottságában tartott éves meghallgatásán ugyanakkor jelezte, hogy még a közszolgáltatások színvonalát biztosító, sikeres intézkedések ellenére is jelentős hatása volt a járványnak az állami vállalatok árbevételére. Éves előrejelzéseik szerint a közvetlen költséghatás a 15 milliárd forintot, a közvetett eredményhatás pedig a 108 milliárd forintot is meghaladja.

A miniszter szerint főként azok a vállalatok voltak a járvány vesztesei, amelyek folyamatos működtetésére volt igény a lakosság részéről, miközben a kereslet nagyságrendje visszaesett. Az egyes állami vállalatok közül elsőként a közlekedési vállalatokat emelte ki. Közölte, 2019-ben sikeresen befejeződött a Volánok integrációja, idén pedig már a MÁV és a Volánbusz összehangolása felé tettek újabb fontos lépést azzal, hogy a Volánbusz a MÁV Zrt. tulajdonosi joggyakorlása alá került. Mager Andrea szerint a folyamat következő lépéseként egy egységes, integrált nemzeti közlekedési vállalatot hoznak létre, amelynek részeként megújul a buszpark: már beszereztek 866 új autóbuszt, további 1000 autóbusz megvásárlása pedig folyamatban van.

Kiemelte az MVM Csoport pozíciója 2010 óta megerősödött, ami annak köszönhető, hogy folyamatosan felvásárolták a magyarországi szolgáltatókat. A folyamat 2021-ben az E.ON – MVM tranzakcióval zárul, ezt követően pedig az MVM lesz a domináns a magyar piacon. Mindezeken felül az MVM csoport még régiós akvizíciót is tervez, amelynek célja, hogy európai szintű energetikai céggé váljon, amelynek ügyfélköre meghaladja a 10 milliót.

Az MVM csoport tranzakciói közül kiemelte a Mátrai Erőmű megvásárlását. Az erőmű fedezi az ország energiaellátásnak 10 – 20 százalékát, így megvásárlását az ország energia-szuverenitása miatti fontos lépésnek nevezte. Az MVM csoport célja, hogy az erőműben a lignit bázisú technológiát, új nagyobb hatásfokú és alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású technológiára cserélje.

Korábban írtuk

A tranzakciónak köszönhetően stabil, biztonságos keretek között működik tovább az erőmű, az állam pedig egy komplex térségfejlesztési projektet tud végrehajtani – jelentette ki kérdésre a miniszter. A tervek szerint Mager Andrea tárca nélküli minisztert a gazdasági bizottságban is meghallgatták volna, ezt azonban későbbre halasztották, mert a költségvetési bizottság ülése elhúzódott.