Az InCharge-csapat – Kertész Dávid, Putti Krisztián, Tóth Zsófia, Tóth Bence és Kálmán Kornél

– Mivel foglalkoznak a civil életben?

– A BME hallgatói vagyunk, mindannyian szakkollégisták. Van közöttünk energetikai és villamosmérnök, illetve mérnökinformatikus is. Én magam fizikus mesterképzési szakon tanulok.

– Elektromos autóval járnak?

– Nem személyes tapasztalat inspirálta az ötletünket, hanem valós problémákra kerestünk széles körben hasznosítható megoldásokat. Az InCharge kapcsán decemberben kezdtünk el együtt dolgozni. Legnagyobb erősségünknek azt tartjuk, hogy nemcsak csapattársak, de nagyon jó barátok is vagyunk.

– A verseny egyik győztes csapataként akár ötvenmillió forintos magvető befektetéshez juthatnak az MVM Csoport támogatásával…

– A befektetést applikációfejlesztésre szánjuk, az erre vonatkozó üzleti tervünket már letettük a nemzeti energetikai vállalatcsoport asztalára, a tárgyalások folynak. Ezenfelül nyertünk egy hárommillió forint értékű kommunikációs csomagot is. Ha arányokat akarnék meghatározni, akkor azt mondanám, hogy szellemi energiáink és anyagi lehetőségeink 75 százalékát a befektetésre, míg a negyedét marketingre, valamint arculattervezésre kívánjuk fordítani.

– Milyen piacra szánják az In­Charge-ot?

– Magyarországon jelenleg mintegy tízezer villanyautó van forgalomban, de egyes becslések szerint 2025-re ez a szám százezerre emelkedhet. Fontos, hogy a növekedési ütemmel lépést tudjon tartani az infrastruktúra fejlesztése is. A piac nyitott, úgy gondolom, hogy a legjobb pillanatban jelentkeztünk projektünkkel. A következő két évben a hazai felhasználókat szeretnénk meghódítani, a harmadiktól pedig igyekszünk megcélozni az európai piacot is.

– Végeztek piackutatást?

– Mélyinterjúkat készítettünk, és online fórumokon is kérdeztük az érintetteket. A legtöbben arra panaszkodtak, hogy a jelenlegi utazásszervezési lehetőségek nagyon körülményesek, hiszen csak több applikáció bonyolult összehangolásával lehet biztonságosan célba érni anélkül, hogy az elektromos autó ne merülne le út közben.

– Mit tud ehhez képest az In­Charge?

– Csak be kell táplálni az okostelefonba az induló- és a célállomást, az autó típusát, valamint az aktuális töltöttségi szintet, így az utazás megtervezése nem vesz igénybe két percnél többet. A fejlesztés egy optimális útvonalat javasol, megjelölve a töltőállomások helyét. Ráadásul a tervezés elején beállíthatjuk azt is, hogy mit szeretnénk csinálni az autó töltése közben. Beülhetünk például egy kávézóba, vagy akár meg is ebédelhetünk, a kapcsolódó szolgáltatásoknak köszönhetően pedig kedvezményre jogosító kuponokat válthatunk be.

– A cél tehát a biztonságos megérkezés?

– A biztonság mellett fontosnak tartjuk a nyugodt, tervezhető, élményszerű utazást is.

(x)

Minden villanyautóval járó sofőr találkozhatott már azzal a problémával, hogy egy hosszabb út során töltenie kell járművét. De meddig jut el az autójával? Hol álljon meg tölteni? Hogy tudja hasznosítani az időt megállás közben? Ezekre a kérdésekre kínál megoldást az InCharge. A szolgáltatás egy olyan teljes körű utazástervező applikáció, amely valós idejű és historikus adatok alapján képes megbecsülni, hogy az autó mikor fog lemerülni, és ezt figyelembe véve optimális útvonalat tervez a töltőpontok beillesztésével. Ugyanakkor az üzemeltetőknek is segítséget nyújt abban, hogy hatékonyabban növelhessék töltőállomásaik kihasználtságát. A csapat célja egy olyan univerzális alkalmazás fejlesztése, amellyel gyorsan és egyszerűen tervezhetővé válik bármilyen utazás, figyelembe véve az elektromos autó adatait, a töltőhálózatot, az időjárási körülményeket, sőt még az útviszonyokat is.