Közpénz
– Mit szól, hogy Kálmán Olgának több lesz a fizetése a Hír TV-nél, mint amennyit a miniszterelnök kap? – Pfúj, ez az örökös irigység! Biztosan megdolgozik érte, nem úgy, mint az Orbán. Különben is, az egy magántévé.– Mit szól, hogy Kálmán Olgának több lesz a fizetése a Hír TV-nél, mint amennyit a miniszterelnök kap?
– Pfúj, ez az örökös irigység! Biztosan megdolgozik érte, nem úgy, mint az Orbán. Különben is, az egy magántévé, Simicska azt csinál a pénzével, amit akar. Ha a köztévénél keresné, az persze disznóság volna.
– Érdekes, régen az volt a baja, hogy Simicska cégei rengeteg állami pénzhez jutnak. Vagyis közpénzhez. De ha ellenzéki műsorai vannak, akkor mindjárt magánpénz lesz belőle.
– Ne a magánzsebekben turkáljon, hanem inkább arról beszéljünk, hogy az adófizetők pénzén kormánypropagandát folytatnak a királyi tévében.
– Valójában hány adófizető van maga szerint? Nem sokkal több, mint ahányan nemet mondtak a kvótanépszavazáson. Azt érvénytelennek találta, pedig az összlakosság 33 százaléka szavazott egy irányban. Tudja maga, hogy az USA-ban az összlakosság hány százaléka választ elnököt? Húsz.
– Ne terelje el a témát! Maga is elismerte, hogy a köztévét az adófizetők finanszírozzák. A kereskedelmi adók viszont függetlenek.
– Azok meg a tulajdonosuktól függenek, akit viszont senki sem választott meg.
– Ezek a társaságok a reklámokból élnek. Például a fogkrémek hirdetéseiből.
– Na jó, de honnan van pénze a Colgate-nek reklámra? Beépíti a termékei árába, amit a vevő kifizet. És ki vesz fogkrémet? Mindenféle ember. Férfi, nő, öreg, fiatal, nyugdíjas és adózó, fideszes, MSZP-s, jobbikos. Tán még DK-s is akad, aki most fogat. Aki azonban nem vesz Colgate-et, azokra mondhatják, hogy nincs benne a pénzük a kereskedelmi csatornák fenntartásában.
– Jó, de azok vesznek hashajtót, használnak banki szolgáltatásokat, vagy költenek biztosításra.
– Na látja! Vagyis éppen úgy az állampolgárok tartják el a kereskedelmi tévét is, mint a királyit. Sőt sokkal többen és nagyobb összeggel finanszírozzák. A kormányról szavaznak az adófizetők négyévente, hogy mire költse a pénzüket, de a Colgate-vásárlót sose kérdezik meg arról, milyen szellemiségű legyen az RTL Klub híradója.