„A félig kimondott igazságok: a középszer igazságai. Valójában hazugságnak is tekinthetők.” (Csoóri Sándor)

Fotó: shutterstock.com/sirtravelalot
Hirdetés

Ki ne hallott volna LYETTY-ről? Jószerével még az is, aki sosem akart hallani róla. Óriásplakátjai lépten-nyomon ránk köszönnek, applikációja a tíz legnépszerűbb között van, ahogyan YouTube- és TikTok-csatornája is a Top10-ben foglal helyet. Ráadásul most, hogy már a harmadik főzőműsorból esett ki, népszerűsége sosem látott méreteket öltött. Azonban kevesen tudják, hogyan kezdődött ez a példátlan karrier? 

***

LYETTY 18 évvel ezelőtt mint Árkándy Jetti látta meg a napvilágot, egy teljesen átlagos rózsadombi milliárdos családban, első és egyben utolsó szülöttként. Mondhatnánk, hogy a família egyetlen gyermeke volt, ám ez messze nem felel meg a valóságnak, hiszen a törpe spiccet, a hullámos papagájt, a bengáli cicát, valamint a kitömött varánuszt apu és anyu szintén gyermekükként szerették. Az ebből eredő mentális nélkülözöttség váltotta ki Jettiből a sztárság iránti vágyat.

Persze az odavezető út sem volt éppen rózsákkal kikövezve. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy a pénzt apránként kellett megszereznie rá. Így szülei bankszámlájáról, amit egy hacker barátja segítségével tört fel, minden hónapban csupán másfél millió forintot emelt le, épp csak annyit, ami még nem tűnik fel. Aztán az így szerzett 20 millióval elballagott a legközelebbi brand coach-ig. 

Korábban írtuk

A brand coach évekkel ezelőtt magyar-történelem szakon végzett az ELTE osztatlan tanári szakán, de idejekorán rájött, hogy középiskolai tanári fizetéséből 104 év kellene ahhoz, hogy az albérlet és a rezsi kifizetése utáni maradék összegből összespóroljon egy Maserati Ghiblire. Márpedig ki látott már olyat, hogy valaki ne engedhesse meg magának a szegények Ferrariját? Így aztán osztott-szorzott, s mivel retorikai képességei, valamint megnyerő modora segítségével bárkit bármire rá tudott venni, brand coach lett, azaz olyan ember, aki némi pénzmag segítségével bárkiből sztárt varázsol.

– Értesz valamihez? – tette fel az első, s egyben legkézenfekvőbb kérdést Jettinek. 

– Nem igazán – jött a válasz Jetti részéről, kissé hezitálva, mivel még abban is bizonytalan volt, hogy valóban nem ért-e semmihez.

– Akkor a szokásos – felelte rá a brand coach, tisztességes nevén Szabó Pét R, akinek persze valaha volt egy még ennél is tisztességesebb neve, de azt hezitálás nélkül feláldozta a hírnév oltárán. S amikor a mahagóni lapos amerikai tölgy asztalán heverő arannyal kivert, mártott papíros, igazán retró és exkluzív névjegykártyájára pillantott, hirtelen megvilágosodott:

– Mit is mondtál? Hogy is hívnak?

– Jetti.

– Oké, zsoké, jöhet a mehet! Akkor mostantól a j betűt ly-ra cseréljük, az i betűt pedig y-ra. Így írva, mutatom! – s azzal papírra firkantva mutatta: „LYETTY”.

– Oké… és? – kérdezte a lány unottan, mert bár elsőre tetszett neki az ötlet, de gondolatai közben már azon az AMG kupé körül forogtak, amit a barátja vesz majd neki délután, szakítós ajándékként. 

(A szakítós ajándék nemrég vált Amerikából importált hagyománnyá baráti körükben. Szabályai egyszerűek voltak: a kidobott pasi minél drágább, minél exkluzívabb búcsúajándékot ad volt barátnőjének, azt példázandó, hogy milyen jól járt volna vele a lány, ha nem jön rá, hogy megcsalta őt egy másik lánnyal.)

– Akkor ezen a vonalon haladunk tovább – mondta a coach, és nyomban neki is látott, hogy új kuncsaftját Madonna, Cher és a többi egynevű sztár közé emelje. 

***

Már másnap beindították a közösségi média minden platformján Jetti, azaz immáron LYETTY új profiljait. Az egyiken a lány fagyit nyalt egy farönkön ülve, a másikon egy amerikai slágerre tátogott rá, direkt rosszul, a harmadikon megsimogatta egy hajléktalan kiscicáját, és így tovább. 

A videókra és képekre érkező kommentek azonban nem ezzel foglalkoztak. Hanem, hogy LYETTY hogyan ejti a nevét? Liettinek? Vagy esetleg Liettynek? Netán teljesen másnak és máshogyan?

A bulvárlapok egy héttel később már címlapjaikon kérdezték olvasóikat: „Vajon hogyan ejti saját nevét a sztár?” 

Merthogy ekkorra már LYETTY sztár volt. Olyannyira, hogy köztudatba ültetése harmadik napján egyszerre reklámozott push-up melltartót és öt kilós kiszerelésű grillszenet. Később pedig, amikor a melltartógyár megvette a grillszéngyárat, olyan promóter anyag is készült, ahol LYETTY push-up melltartóban ölelget egy ötkilós kiszerelésű grillszenet. 

Innen már csak egy lépés volt, hogy megjelenjen az ismert kereskedelmi csatorna ismert showmanjének ismert show-műsorában, ahol arra a kérdésre, miszerint „Hogy ejted a neved?”, a következő választ adta sejtelmesen mosolyogva:

– Hát nem tudom, János! De ha akarod, könnyen kiderítheted, mert szex közben mindig a saját nevemet sikítom.

Hát persze, hogy másnap minden híradás arról számolt be, hogy ezek ketten összefeküdtek! Ami persze túl sok problémával nem járt volna, tekintve, hogy a showman gyerekei rég felnőttek voltak, gendersemleges feleségével pedig már öt éve nyílt kapcsolatban éltek.

***

Hogy végre az egész világ megismerhette a nevét (dacára annak, hogy nem tudták helyesen kiejteni), az egy véletlennek volt köszönhető. Az egyik lerobbant sztár nem tudta tovább fizetni azt az írót, aki a sztár nevében írt mindenféle önéletrajzi ihletésű vagy pletykákra épülő könyvet. Ez az író pedig véletlenül egy asztalhoz került a Mindenki Mindenkivel Egyenlő nevű NGO gálaműsorán. A többi már történelem. Az író megírta LYETTY nevében a „NEVEM” című bestsellert, ami három év töretlen siker után meghozta az akkor már matuzsálemi korba ért, 21 éves lánynak az irodalmi Nobel-díjat. 

Mivel a könyv két éve kötelező olvasmány, senki sem tartotta túlzásnak, hogy LYETTY-t az MTA rendes tagjává választotta.

LYETTY példája mindenki számára világos és példaértékű: ha igazán keményen dolgozol a céljaidért, azok előbb-utóbb meg fognak valósulni!