A BMW debreceni üzemében 2023 körül kezdődhet a termelés – írta a Stuttgarter Zeitung című német lap szerdán a német autógyártó társaságtól származó adatokra hivatkozva.

Fotó: shutterstock.com, illusztráció

Fotó: shutterstock.com, illusztráció

A beszámoló szerint a BMW egy szóvivője a lapnak elmondta, hogy az üzemben hagyományos, elektromos és hibrid meghajtású modelleket is gyárthatnak majd. Arról még nincs hivatalos döntés, hogy pontosan mely modellek készülnek Debrecenben. Az viszont biztosnak tűnik, hogy csak BMW kocsikat gyártanak majd, a társasághoz tartozó Mini kisautó márka modelljeinek gyártására a szóvivő tájékoztatása szerint nem jön szóba az új, magyarországi üzem.

Ezzel kapcsolatban a Stuttgarter Zeitung megjegyezte, hogy a Miniket az Egyesült Királyságban gyártják, és a termelés folytatása a brit uniós tagság megszüntetése (Brexit) miatt gondokat okozhat a BMW-nek.

A lap hozzátette: a társaságnál hangsúlyozták, hogy csak gazdasági szempontok alapján választották ki Debrecent egy új üzem helyszínének, politikai megfontolásoknak nem volt szerepük a döntésben.

Meg nem nevezett vállalati döntéshozók kiemelték, hogy munkaerőpiaci érvek is a térség mellett szólnak, a képzett munkaerő megfelelő mennyiségben áll rendelkezésre, Németországban viszont lassan szűkössé válik a kínálat.

Fontos az is, hogy a németországi üzemek hálózata elérte az ideálisnak számító méretet, ráadásul alig találni már a bővítésükre alkalmas területet, Debrecen pedig elég közel van ahhoz, hogy bekapcsolják a hálózatba, és az új gyárat jól lehet bővíteni majd.

Az üzemben évi 150 ezer autót gyárthatnak, de ez csak a kezdeti kapacitás, így csak az első lépést jelentheti az a legkevesebb ezer munkahely, amelyet a nagyjából egymilliárd eurós (322 milliárd forint) beruházással teremtenek – áll a Stuttgarter Zeitung beszámolójában.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden jelentette be, hogy a BMW gyárat épít Debrecenben. A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő autókat.

Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.

Kifejtette: a gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.

Salgó András, a BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére ismertette, hogy az új üzem a világpiacra fog autókat gyártani, az építkezés pedig várhatóan 2019 második felében indul.

Az 1916-ban alapított BMW AG (Bayerische Motoren Werke) prémium kategóriás személygépkocsikat és motorkerékpárokat gyárt. A vállalat 2017 végén 130 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte, munkavállalóinak száma így 4,2 százalékkal nőtt 1 év alatt. Értékesítési árbevétele 2017-ben 98,7 milliárd euró volt az előző évi 94,2 milliárd euró után. Az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 9,880 milliárd euróra nőtt 9,386 milliárd euróról. Nettó nyeresége 8,7 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 6,9 milliárd euróról. Egy törzsrészvényre jutó nyeresége 13,12 euróra emelkedett 10,45 euróról.