4-es metró: 60 milliárd forinttal is kevesebb lehet a támogatás
A lap értesülései szerint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az érintett szerződések értékét kivenné az unióhoz benyújtott támogatási kérelemből, mert így lehetne csökkenteni annak kockázatát, hogy a vitatott közbeszerzések miatt Budapestnek esetleg vissza kelljen fizetni a támogatás egy részét. A kieső pénzt így hazai forrásból kellene pótolni.
A Népszabadság úgy tudja: az NFÜ most arról igyekszik meggyőzni az Európai Bizottságot, hogy az említett 60 milliárd forintot a metró első – Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti – szakasza helyett a beruházás második üteménél használhassa fel Budapest.
Szakértők szerint ez azért jelezhet gondot, mert Brüsszel korábban jelezte: csak az első szakaszra ad pénzt.
Kérdéses az is, hogy egyáltalán mikor születik döntés a 4-es metró építéséhez várt egymilliárd euróról. Demszky Gábor főpolgármester korábban azt mondta: reméli, hogy még ebben a ciklusban meghozhatják a döntést – ezt a kijelentést a városháza sajtóirodája úgy pontosította: a főpolgármester az EP-választásokig tartó ciklusra gondolt.
(hirado.hu/Népszabadság)