Fotó: shutterstock.com (illusztráció)
Hirdetés

Márciusban 4,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbihoz mérve, a naptárhatástól megtisztítva – főként a húsvéthatás miatt – 5,9 százalékos volt a növekedés. Az első negyedévben a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 6,5 százalékkal haladta meg a múlt év azonos időszakáét.

Az ITM államtitkára kifejtette, hogy az élelmiszertermékek fogyasztása nem nő jelentős mértékben, a gyógyszerek eladása csökkent az előző év márciusához képest, miközben a nem élelmiszer jellegű termékek, az üzemanyag, a tartós fogyasztási cikkek fogyasztása nagy ütemben bővült.

Mindez azt mutatja, hogy a válság miatt a 2010 előtt elhalasztott fogyasztást a lakosság 2015-től kezdi behozni.

György László kitért arra, hogy a világgazdaság a gazdaságfejlesztés új korszakába lépett, ez a webshopok forgalmának növekedésében is tükröződik. Rámutatott arra, hogy miközben a webshopok forgalma havi átlagban 20-25 százalékkal szokott emelkedni, márciusban 35 százalékos volt az emelkedés.

A lakásépítések növekedésével kapcsolatban az államtitkár kiemelte, hogy az idén 22-24 ezer lakás épül Magyarországon.

Az életminőség szempontjából fontos, hogy legyenek termelő beruházások, tavaly 25 százalék felett volt a beruházási ráta Magyarországon. A termelőkapacitások jelentik az alapját a fogyasztásnak, a lakásépítések növekedése pedig azt mutatja, hogy a megkeresett pénzt erre is költik a családok – tette hozzá.