A díjak átrendezése nem okoz jelentős költségnövekedést a vasúti áruszállításban
A minisztérium Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár vezetésével ennek ellenére is folyamatosan egyeztet a vasúti áruszállításban meghatározó vállalatokkal. A gazdaságtalan kiegészítő szolgáltatásokhoz nyújtott állami hozzájárulás változatlan fenntartásával azonban semmiképpen nem érthet egyet. A magyar adófizetők pénzén a tárca nem támogathat (részben külföldi tulajdonú) magánvállalatokat. A kiegészítő szolgáltatások ma a MÁV számára aránytalanul veszteségesek. A díjváltozás a valós költségeket, azok növekedését tükrözi a pályahálózat-működtetők adatai alapján, az Európai Unió vonatkozó előírásaival összhangban. Az előzetes adatok szerint a 2010/2011. menetrendi évben bevezetni tervezett új díjrendszer és a pályavasúti tolatási rendelkezésre állás változása kizárólag a vasútvállalatok pályahasználati költségszerkezetét módosíthatja, költségtömegüket összességében azonos megrendelések esetén nem növeli. Az RCH esetében várható többletköltség a társaság által igénybe vett szolgáltatások összetételéből adódhat. E kiadások növekedése változatlan mennyiségek mellett, a vállalat által jelzett többmilliárd forinttal szemben nem éri el az egymilliárdos nagyságrendet sem. A minisztérium keresi a minden érintett számára elfogadható megoldást. A tárca szakmai szinten tárgyal a hazai vasúti teherszállítás meghatározó vállalatainak képviselőivel – zárul a közlemény.