Fotó: MTI (archív)
Hirdetés

A jegybank szerdai közleménye szerint az átfogó vizsgálat során hiányosságokat találtak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződések állománykezelésénél a díjhátralékos szerződések esetén az ügyfelek felszólításával, a szerződés megszűnéséről szóló értesítésével, a biztosítási évfordulóról és a várható díjról szóló értesítők kiküldésével kapcsolatban. A K&H Biztosító csak korlátozottan teljesítette a fedezetet igazoló okirat kiállítására vonatkozó kötelezettségét.

Az életbiztosításoknál működtetett nyilvántartási és ellenőrzési rendszer nem minden esetben támogatta a jogszabályszerű, biztonságos működést.

Az MNB megállapította, hogy a biztosító vállalatirányítási rendszerében olyan testület is szerepel, amelynek az irányítási rendszerben betöltött szerepe nem tisztázott, illetve működése az igazgatóság döntési jogkörét csorbítja.

Az informatikai biztonság terén a jegybank a jogosultságkezeléssel, a biztonsági vizsgálatokkal és a naplózással kapcsolatosan tárt fel problémákat. Hiányosságok merültek fel a K&H Biztosító adatszolgáltatásánál is. A társaság emellett több esetben megsértette a biztosítási titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket.

Korábban írtuk

A lakásbiztosítási szerződésekre vonatkozó ajánlatán a biztosító azt tüntette fel, hogy „nincs önrész”, bár a szerződési feltételek alapján bizonyos kockázatok esetében alkalmazott ilyet, ezzel megtévesztette egyes ügyfeleit.

A feltárt problémák miatt a jegybank 33 millió forint felügyeleti és 17 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra, valamint kötelezte a jogszabályszerű működésre.

Súlyosbító körülménynek minősült a többi között, hogy a jogszabálysértések a magyarországi kgfb-piac egészére kihathattak, illetve, hogy egyes hiányosságok ismétlődőek voltak. Az ügyfelek tájékoztatását szolgáló egyes dokumentumoknál megállapított hiányosságok az ezek elkészítéséhez használt nem megfelelő sablonokkal magyarázhatók, így a biztosító több ügyfelét is érintették.

Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor, hogy a K&H Biztosító már a jegybanki vizsgálat során számos intézkedést hozott a hiányosságok orvoslására, illetve adott számot annak tervéről – közölte az MNB.