Hirdetés

Dömötör Csaba a Facebook-oldalán közzétett videónyilatkozatában rámutatott: a dízelellátás már eleve elég szűkös, ami miatt a dízel ára több európai régióban is jóval a benzinár fölött van.

Ráadásul az európai országok a világ más térségeihez képest jóval nagyobb arányban használnak dízelt. Oroszország pedig évtizedek óta a legnagyobb importforrásuk – tette hozzá, kiemelve: ilyen körülmények között „sikerült” dönteni ezekről a szankciókról.

A parlamenti államtitkár megjegyezte, a Financial Times is írt a várható hatásokról: olajipari szereplők szerint ezek a döntések megugró árakhoz és akár hiányhoz is vezethetnek.

Arra is kitértek a cikkben, hogy az olajárak emelkedése sajnos ellensúlyozhatná azt, hogy a földgáz ára az elmúlt hetekben mérséklődött. Ez véget is vetne annak a reménynek, hogy az üzemanyagárak már elérték a csúcspontjukat. A pénzügyi lap arra is felhívja a figyelmet, hogy ha nincs import orosz forrásból, akkor Európának olyan régiókkal kell majd versenyeznie, amelyek fizikailag közelebb vannak az importforráshoz. Így indiai, közel-keleti finomítókra és kínai exportra kell majd támaszkodni.

Korábban írtuk

Ez aligha lesz olcsóbb – mutatott rá Dömötör Csaba, aki hozzátette: nem túl optimista a lap zárómegállapítása sem.

Eszerint a dízelellátásban biztosan zavarok lesznek a következő hónapokban.

Valakinek biztos jó ez, de Európának aligha – fogalmazott az államtitkár.