Érthetően a vasútállomásokkal kapcsolatos tervekről
Hatalmas változás indul a magyar állami vasúttársaságnál: a MÁV belátható időn belül, külső finanszírozással kívánja XXI. századi minőségűvé fejleszteni az állomásait, pályaudvarait és azok környezetét. Ehhez egy olyan új konstrukciót választott, amely egyesekben kételyeket támasztott. A Világgazdaság a társaság ingatlanfenntartási és gazdálkodási főigazgatóját, Fekete Zoltánt kérdezte a MÁV terveiről.Abból indultunk ki, hogy a vasút korszerűsítésének nemcsak a pálya és a kocsik, hanem az állomások megújítása is alapvető része – mondta a főigazgató.
Kifejtette, hogy az a program, amelyet az állomások megújítására nyilvános pályázaton meghirdettek, három szinten valósulna meg: az elsőbe a nagyállomások tartoznak hét kiemelt állomási területtel – ezek Budapesten a Nyugati, a Keleti, a Déli és a Kelenföldi pályaudvar, vidéken pedig Debrecen, Győr és Szeged állomásai, illetve a körülöttük lévő területek -, a második csoportba kilenc nagy forgalmú, de kisebb állomás került; ezek között szerepel például Vác, Székesfehérvár és Siófok.
„A program harmadik pillére a kis és a közepes méretű állomások megújítása. A lényeg mindegyiknél az, hogy bármely MÁV- vagy Volán-terület hasznosítására várjuk az elképzeléseket. Ezeken a területeken nagyon sok üresen álló épület található. Olyan, hosszú távú bérleti szerződést kínálunk, amelynek keretében a bérlőnek megéri, hogy költsön az ingatlanok állagának javítására” – magyarázta a gazdasági portálnak Fekete Zoltán. – „Még a kis állomások esetében is külső finanszírozást vonunk be, sőt, a bérlőn keresztül kreatív ötletekkel, speciális szaktudással is gyarapodunk. Az a cél, hogy a bérlők jó gazdái legyenek az állomásoknak, így a tartalom és a forma egyaránt előnyére változzon: az ingatlan megújuljon, de egyúttal többet, jobbat is kínáljon az utasoknak, illetve az érintett településrészek, városnegyedek lakóinak, mint ma.”
A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.