Az EUvonal célja, hogy az Európai Unióval kapcsolatban felmerülő minden kérdésre feleletet adjon. A tanácsadók lehetőleg azonnal válaszolnak az érdeklődőknek. Ha bonyolultabb kérdéseket kapnak, akkor három munkanapon belül – igény szerint faxon, telefonon, postán vagy e-mailben – küldik el a tájékoztatást. A leggyakoribb kérdéseket a vonal honlapja is közzéteszi, ahol azok téma szerint rendszerezve, mindenki számára hozzáférhetőek.

Kátai-Nagy Krisztina, az EUvonal-EU Tájékoztató Szolgálat főszerkesztője a Demokratának elmondta, hogy 2003 februárja óta a vonal 140 ezer telefonhívást fogadott, 9400 e-mailben érkezett kérdésre adott választ, egymillió 600 ezer látogató tekintette meg honlapját, valamint kéthetente 5200 feliratkozónak küld hírlevelet. A csatlakozás óta az ügyfélszolgálat napi 300-400 megkeresésre ad választ.

A munkatársak tapasztalatai szerint a kis- és középvállalkozók, a munkavállalók és a diákok keresik fel leggyakrabban a vonalat. Őket leginkább a munkavállalással, társadalombiztosítással, vállalkozással, valamint a pályázatokkal kapcsolatos hírek érdeklik. Például, hogy hol lehet konkrét állásajánlatokat találni, hogyan számolják ki a nyugdíjat, ha az ember több tagállamban is dolgozott, hogyan lehet termékeket értékesíteni az unióban, mire szolgál az E-111-es nyomtatvány. De akadnak olyanok is, akik hol vicces, hol bizarr kérdésekkel bombázzák az ügyfélszolgálatosokat. Volt egy telefonáló, aki az iránt érdeklődött, hogy engedélyezett-e az EU-ban a többnejűség, továbbá igaz-e az, hogy az uniónak vannak kötelező előírásai a nárciszokra vonatkozóan, valamint kell-e munkavállalási engedély a Csatorna-szigeteken? De szerencsére a komoly érdeklődők vannak többen. Ezenkívül sokan tesznek panaszt – például arra, hogy egy-egy államigazgatási eljárás során sérelem érte őket. Ekkor az EUvonal már nem csupán egyoldalú telefonközpontként működik, hanem közvetítőként is: nemcsak tájékoztatást ad, hanem rögtön felveszi a kapcsolatot az illetékes intézménnyel.

A közelmúltban bővült a szolgáltatások köre: EUvonal forró dróton néven információs programot indítottak. A hálózatba csatlakozó könyvtárak látogatói egy erre a célra kihelyezett telefonról egyetlen gombnyomással léphetnek kapcsolatba az EU-információs szolgálattal. Legújabban Soroksár, Makó, Algyő, Balástya, Szentendre és Kecskemét egy-egy könyvtára csatlakozott a hálózatba, amely jelenleg 84 könyvtárat tömörít.

Úgy tűnik, az EUvonal sikeres. Ezt bizonyítja, hogy 2004 októberében a Prince Award Fesztiválon elnyerte a legjobb internetes PR-eszköz díját. A versenyre egyébként a magyar társaságokon kívül – többek között – amerikai, olasz, német és török cégek is jelentkeztek. A nevezéseket nemzetközi szaktekintélyekből – így például az Angol PR Intézet, az Európai PR Tanácsadók Szövetsége képviselőiből – álló zsűri bírálta el. Ezenkívül az EUvonal kommunikációs kampánya a világ egyik legrangosabb nemzetközi kommunikációs versenyén, a SABRE-n, az "Állampolgári tájékoztató kampányok és kezdeményezések" kategóriában az öt legjobb között szerepelt. Ez már csak azért is nagy dolog, mert a nevezettek közé egyetlen más közép-európai terv sem jutott be.

Az EUvonal elérhetőségei:

– telefonon a (06 80) 38 2004 számon ingyenesen hívható, hétköznap 8 és 18 óra között,

– e-mailben az info@eu2004.hu címen, vagy a vonal honlapján (www.euvonal.hu).