Fotó: ShutterStock.com/Geza Kurka Photos (illusztráció)
Hirdetés

A SZÉP-kártya felhasználás tavaly elérte a 30 milliárd forintot, a panziókban 34,4 százalékos, a szállodákban 46,4 százalékos növekedést tapasztaltak. Az év utolsó hónapjában pedig 2,4 milliárd forintot költöttek SZÉP-kártyáról a kereskedelmi szálláshelyeken, ami kimagasló, 93,3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest.

A közlemény szerint még mindig kiegyensúlyozottan oszlik meg a külföldi és a belföldi vendégek száma és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is. Tavaly az összes vendégéjszaka felét, 15,6 millió éjszakát a belföldi turisták, 15,7 milliót a külföldi vendégek töltötték el Magyarországon.

Kiemelték, hogy 2019. decembere önmagában is rekord hónapnak nevezhető a külföldi vendégforgalom szempontjából, ugyanis az év utolsó hónapjában soha ennyi külföldi vendég nem volt még az országban, mint tavaly. A beutazó turisták száma 14,7 százalékkal emelkedett, akik 1,1 millió vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon.

Az MTÜ szerint jó hír, hogy jelentősen nő az országba érkező, jellemzően magas költésű vendégek száma, tavaly decemberben ugyanis kétszámjegyű növekedést tapasztaltak az amerikai, angol, olasz, izraeli, kínai turisták körében az előző évhez képest.

Tavaly éves összehasonlításban az Izraelből érkezők 10,3 százalékkal, a Romániából érkezők 8,3 százalékkal, az Egyesült Királyságból érkezők pedig 4,9 százalékkal több vendégéjszakát töltöttek el Magyarországon.

Közölték, 2010 óta másfélszer több vendég másfélszer több vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, ami 2,5-szer nagyobb szállásdíjbevételt eredményezett 2019-ben. A magyar turizmus erősödését mutatja az is, hogy bizonyos mutatószámok tekintetében a növekedés üteme meghaladta Ausztria teljesítményét és közelíti Csehországét is.

Az elmúlt években végrehajtott és a jelenleg is zajló összehangolt ágazati fejlesztések Magyarországot vonzóbbá tették, ami tovább erősíti az ország pozícióját a világ turisztikai térképén. A 2019-es eredmények igazolják a magyar turizmus versenyképességét. A lendület 2020-ban is folytatódik, közelebb kerülve ahhoz a célhoz, hogy Magyarország Közép-Európa vezető turisztikai térsége legyen – olvasható az MTÜ közleményében.