Hirdetés

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kiemelte, a koronavírus-járvány rávilágított arra, mennyire fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elégséges mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer. A megváltozott körülmények között a kormányzat számos intézkedést tett annak érdekében, hogy termelők, feldolgozók és kereskedők összehangolt munkája eredményeként folyamatos legyen a fogyasztók ellátása. A sertéságazat szereplői többek között a Nemzeti Élelmiszergazdasági Válságkezelő Program, a Vidékfejlesztési Program, az állatjóléti támogatások, az állatbetegségek elleni védekezés és a tenyésztésszervezési támogatások útján juthattak többletforrásokhoz, a gazdaságélénkítő horizontális kormányzati intézkedések mellett. 

Az adatok azt mutatják, hogy magyar fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában. Fontos, hogy ezt a bizalmat fenntartsuk és tovább növeljük. Ezért az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az emberre veszélytelen afrikai sertéspestis (ASP) okozta piaci átrendeződés a felvásárlási árakat sok esetben már az önköltségi ár alá csökkentette. A tudatos vásárlást a húspultban már zászló és kiírás is segíti, amellyel a származási helyről tájékoztatja a fogyasztókat. 

A magyar sertéshús továbbra is biztonságos, a sertéshús fogyasztása annak beltartalmi értékei miatt különösen fontos az emberi szervezet számára, hiszen számos ásványi anyagot – például vas, kálium, cink és kálcium –, vitamint – B1, B2, B6 és B12 vitamin –, illetve olyan esszenciális aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz, amelyeket a szervezetünk önállóan nem képes előállítani, így azokat a táplálkozással kell bevinnünk. 

Korábban írtuk

A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a mangalicahús kiváló élettani hatásaira is, amely fajta a hagyományos sertés piacához képest mind tenyésztésben és termelésben, mind értékesítés tekintetében önálló és független, továbbá most már jól látszik, hogy ezek a prémium termékek a piaci nehézségek ellenére is válságállónak bizonyulnak. A mangalica húsa márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált; textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban. 

A magyar agrárium és élelmiszeripar most komoly bástya az ország számára, amelyre a Covid okozta nehézségek idején is jól teljesít és amelyre számítani lehet. A most induló fogyasztásösztönző médiakampány online és print formában lesz elérhető, PR-cikkekkel, online hirdetésekkel és influencer-együttműködésekkel is találkozhatnak egészen a nagyböjt kezdetéig.

Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke elmondta, hogy a mangalica igazi vírusálló sertés, hiszen a tenyésztők több vírus szorításában dolgoznak immár negyedik éve. 2018-ban az ASP magyar vaddisznókban való megjelenése miatt elvesztették az ázsiai vevőket, de a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a fajta megőrzéséért felelős állami szervekkel és az Agrármarketing Centrummal közösen új európai és belföldi piacokat épített ki. 

A koronavírus-válság így már egy megújult, szerteágazóbb piaccal, és megerősített vírusvédelemmel felvértezett mangalica szektort talált. A piacok újabb közösségi marketingkampánnyal történő megmentése, sőt fejlesztése, az éttermi vevők termelői piacokra, élelmiszerboltokba való átterelése, a belföldi fogyasztás határozott bővítése, az elmúlt három évben felépített több tucat európai ország piaca mellé a most újrainduló japán piac együttesen tartja működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalica szektort. 

A mangalicasertés a magyar vidék, a magyar gazdák sertése, megmentése és megtartása az állami szervek és magángazdaságok együttműködésében valósul meg.