Fotó: Szijjártó Péter, Facebook
Hirdetés

A külgazdasági és külügyminiszter az 1. Magyar Cukor Manufaktúra Kft. versenyképesség-növelési támogatási okiratának átadásakor hangsúlyozta: a beoltottak száma az 5 millió felé közelít, és 4,6 millióan dolgoznak, 40 ezerrel többen, mint 2020 hasonló időszakában.

„A pandémia rendkívüli próbatétel elé állította hazánkat, a kormány feladata az volt, és a mai napig is az, hogy az emberek életét, egészségét, munkahelyét megmentse” – fogalmazott a miniszter.

Hozzátette: ehhez az elmúlt másfél évben nem voltak olyan példák, amelyek iránytűként szolgáltak volna, ezért ahhoz, hogy ne tévedjenek, biztos pontként, biztos irányként a nemzeti érdeket választották.

„A járványra kizárólag olyan válaszok születtek, amelyek a nemzet, a gazdaság érdekeit kizárólagosan vették figyelembe” – hangoztatta. Úgy vélte: ha nem így tettek volna és engedtek volna a külső és belső nyomásnak, Magyarország sokkal kedvezőtlenebb helyzetben lenne, ezrekkel többen haltak volna meg, tízezrekkel többen fertőződtek volna meg és százezrekkel többen veszítették volna el a munkahelyüket.

Korábban írtuk

„Mi nem voltunk hajlandóak sem ideológiai, sem geopolitikai szempontból tekinteni az oltóanyagokra, ha nem vásároltunk volna Keletről oltóanyagokat, nem lenne kézzel fogható közelségben az 5 millió beoltott magyart jelentő mérföldkő, nem lenne reális lehetőség, hogy újabb jelentős lépést tegyünk a normalitás irányába” – mondta.

Szijjártó Péter szavai szerint gazdasági szempontból Magyarország meg tudta tartani azt a stratégiai filozófiáját, hogy segély helyett munkát biztosít az embereknek.

„Nem fogadtuk el a tömeges munkanélküliség kialakulását definíciószerűen, hanem elhatároztuk, hogy megakadályozzuk azt és sikerrel jártunk” – hangoztatta.

Kijelentette: „a magyar gazdaságnak sikerült a kanyarban előzés manővere”, ebben hatalmas szerepet játszott a járvány ellenére a hazai élelmiszerellátást folyamatosan biztosító magyar élelmiszeripar, amely egyre komolyabb technológiai színvonalat képvisel, a minőségi elvárásokból a járvány és a válság ellenére sem adott le, és a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági szabályoknak is megfelel Európában.

„Tavaly 8 százalékkal nőtt az élelmiszeripar termelési értéke, megközelítve a 4 ezer milliárd forintot” – mondta. Hozzáfűzte, tavaly a legtöbb beruházás az élelmiszeriparban valósult meg, a 163 fejlesztés 88 milliárd forintba került.

A miniszter beszámolt arról, hogy a cukortermékek előállításával és csomagolásával foglalkozó 1. Magyar Cukor Manufaktúra Kft. 2400 négyzetméteres új raktár- és gyártócsarnokot épít idén, a 370 millió forintos beruházást a kormány 185 millió forinttal támogatja.

A tulajdonosok a fejlesztéssel 60 munkahelyet őriztek meg, 2 ezer tonna alapanyagnak és 1500 raklap kész árunak biztosítotanak raktárkapacitást – közölte. Megjegyezte, a jövőben a hazai kereslet kielégítése mellett az exportbevételeit is növelheti a prémium cukortermékek tekintetében Magyarországon és Közép-Európában piacvezető cég.

Szijjártó Péter szólt arról, hogy Somogyban 34 beruházás zajlik a kormány beruházástámogatási programja keretében. A projektek összértéke 13 milliárd forint, ebből 6 milliárd kormányzati forrás, a projektekkel 5200 munkahelyet mentettek meg.

Gelencsér Attila, Kaposvár és térsége fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, hogy bár válság van, az Orbán-kormány segítő kezet nyújt a város gazdasági szereplőinek.

Megjegyezte, a mostanival ellentétben a baloldali kormányok a 2008-2009-es válságban sem hitelmoratóriumot, sem adócsökkentést nem biztosítottak a nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak.

A 1. Magyar Cukor Manufaktúra Kft-ről azt mondta: a társaság belföldön és külföldön egyaránt keresett termékeket állít elő, folyamatos fejlesztései révén eddig egymilliárd forintot ruházott be Kaposváron, társadalmi szerepvállalása szponzorációban és jótékonykodásban is megjelenik.

Karl Schultes a társaság céljai között említette a termelés, a kapacitás növelését és a napelemparkjuk bővítését. Kiemelte, hogy a cég a kezdetektől támogatja a helyi sportot és a rendezvényeket, és különösen büszkék az általuk szponzorált kaposvári női röplabdacsapatra.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a manufaktúra értékesítésének nettó árbevétele 2019-ben mintegy 6 milliárd, 2018-ban mintegy 5,3 milliárd forint volt, a cég 2018-ban 35 millió forint, 2019-ben 250 millió forint saját tőkét jegyzett.