A megváltozott fogyasztói igények miatt a személyre szabott megoldásoké a jövő, a megkérdezett vállalatvezetők becslése szerint évente 18 százalékos bevétel-növekedést eredményezne, ha személyre szabott megoldásokat tudnának nyújtani ügyfeleik és munkavállalóik számára – közölte az Oracle amerikai informatikai óriáscég az MTI-vel.

Az Oracle 10 iparágból, 300 vállalatvezetőt kérdezett meg a megváltozott fogyasztói igényekről.

A jelentés szerint a válaszadók 84 százaléka érzékelte az egyedi felhasználói igények megjelenését, 70 százaléka a munkavállalók körében is találkozott a jelenséggel, de csak 20 százalékuk értékelte úgy, hogy az ilyen típusú szolgáltatásokat kiváló minőségben nyújtja saját vállalata.

A megkérdezettek közel kétharmada – többek között a kommunikációs, oktatási és kutatási, mérnöki és építőipari, pénzügyi, egészségügyi, vendéglátó ipari, közszféra, valamint a kiskereskedelmi szektor képviselői – úgy vélik, hogy a váltás nagy kihívást jelent a versenyképesség szempontjából.

A felmérésbe bevontak 97 százaléka szerint az egyének korszakában (Era I – Age of the Individual) az üzleti információs megoldásoktól, a felhasználói élményeket biztosító megoldásokon át az iparág-specifikus alkalmazásokig terjedő informatikai beruházások az igazán fontosak. Ezeknek a beruházásoknak ahhoz is hozzájárulnak, hogy a vállalatok személyre szabott felhasználói és munkavállalói élményeket kínálhassanak. A megkérdezettek 81 százaléka szerint pedig szoros kapcsolat van a felhő alapú informatikai megoldások, és a személyre szabott megoldások nyújtásának képessége között – fogalmaztak.

A közleményben arra is rámutattak, hogy azok a szervezetek, amelyek tavaly több mint 10 százalékkal növelték bevételeiket, jelentős előnyben vannak a személyre szabott megoldások nyújtásában.

MTI