Fotó: shutterstock.com (illusztráció)
Hirdetés

Kifejtette: nagyobb értékű javakra is egyre többet tudnak fordítani a családok. A 11 ezer milliárd forint feletti kiskereskedelmi forgalomból csaknem 1500 milliárd forintot lakásfelszerelési dolgokra költöttek az emberek. A bútorvásárlás például majdnem megduplázódott. Ennek kapcsán azt mondta, a családok otthonteremtési támogatása is egyértelműen „húzza” a kereskedelmet.

Vámos György kitért arra is, hogy Magyarországon az elmúlt években nagy tempóban nőtt az online vásárlások értéke. Volt olyan év, amikor az előző évhez képest 40-50 százalékos volt a növekedés. A főtitkár szerint az online kereskedelem nyomán van egy átalakulás a kereskedelemben, a kereskedelmi szokásokban. Ezzel együtt úgy értékelt, a hagyományos boltok továbbra is népszerűek maradnak Magyarországon.