Fotó: MTI/Varga György
Vigh László fideszes országgyűlési képviselő és Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára 2021. november 26-án

Schanda Tamás hozzátette: az innovatív fejlesztések sorába tartozik a világító burkolatú kerékpárút, illetve a világító útburkolati jelek használata. Az aszfaltburkolatba kevert szemcséktől éjszaka fényt kibocsátó utat korábban Esztergomban tesztelték a biciklisek, a világító burkolatjeleket pedig a Komárom-Esztergom megyei Tát és Nyergesújfalu közötti szakaszon próbálták ki először, most pedig Zalaegerszeg és Zalalövő között alkalmazzák.

Hirdetés

A parlamenti és stratégiai államtitkár úgy fogalmazott: „Magyarországon innovatív és kreatív ötletekre és azok megvalósítására van szükség ahhoz, hogy Európa élvonalába tartozzunk”, hogy a magyar emberek életszínvonala folyamatosan növekedhessen. A kormány ezért támogatja a kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységeket és a korszerű kezdeményezéseket, legyen szó az élet bármely területéről.

A közlekedés ügye sok szempontból kiemelt jelentőségű, hiszen a zöldítésével javítható a környezet állapota, az infrastruktúra bővítésével, korszerűsítésével pedig a gazdaság is élénkíthető. Az egyre jobb minőségű utak és járművek pedig egyaránt szolgálják az emberek kényelmét és biztonságát is – fejtette ki Schanda Tamás.

Kifejtette, hogy a Zalaegerszeg és Zalalövő közötti kerékpárúton elkészült világító burkolatjeleknek köszönhetően nemcsak biztonságosabbá vált a közlekedés, de olcsóbb is a fenntartása, mert nincs szükség közvilágításra, és ez a burkolat „meghibásodni sem tud”. A jelek messziről is jól láthatóak, de sokkal kevesebb fényszennyezést okoz ez a technológia, ami tehát természetbarátabb, mint a hagyományos világítás – tette hozzá.

Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, miniszteri biztos az átadás kapcsán azt mondta: a Zalaegerszeget Zalalövővel összekötő, 20 kilométeres kerékpárút nagyon népszerű, mert sík terepen halad, de több települést is érint a két zalai város között. A helyiek és a turisták körében is kedvelt, ezért elég forgalmas útvonal, ami a világító burkolatjelekkel sokkal biztonságosabbá vált.

Mórocz József, a MK Zala megyei igazgatója a technikai részletekről elmondta: a 20 kilométeres bicikliútnak 12 kilométeres szakaszát, a bagodi vasútállomástól Zalalövőig látták el az elmúlt hetekben a világító felezővonallal. A mintegy 5,7 millió forintba kerülő kísérleti felfestés ugyan drágább mintha hagyományos festékkel készült volna, de a fluoreszkáláshoz hasonlóan sötétedés utáni fényvisszaadással megvilágítja a kerékpárút teljes szélességét.

Korábban írtuk