Kína szolgáltatásimportjának és -exportjának együttes értéke 2024-ben rekordmagas, 7,5 billió jüan (mintegy 1,05 billió amerikai dollár) volt, 14,4 százalékkal magasabb az előző évinél. Az export 18,2 százalékkal nőtt éves szinten, az import pedig 11,8 százalékkal bővült a MOC szerint.

Hirdetés

A digitalizáció, az intelligens technológia fejlődése és a zöld technológia terjedésének globális trendjei Kína szolgáltatáskereskedelmét is növekedéshez segítették, tovább optimalizálták annak struktúráját és erősítették nemzetközi versenyképességét – mondta Li Jun, a MOC alá tartozó Kínai Nemzetközi Kereskedelmi és Gazdasági Együttműködési Akadémia kutatója. A szolgáltatásforgalom növekedésében jelentős szerepe volt a tranzit utasforgalom vízummentessé tételének is – jegyezte meg.

A közösségi médiában indított China Travel program gyorsan terjed, tovább növelve az ország szolgáltatáskereskedelmét, hozzájárulva az utazási iparág fellendüléséhez és jövedelmezőségéhez – mondta Li. Egyre több nemzetközi turista érdeklődik ennek köszönhetően az ország kulturális nevezetességei, természeti látványosságai és városlátogató programjai iránt.

Kína digitális kulturális platformjai és tartalmai jelentős teret nyernek a tengerentúlon – mondta Li. Példaként hozta fel a Black Myth: Wukong című kínai videojáték népszerűségét, a kínai filmek és tévésorozatok terjesztését olyan tengerentúli streamingplatformokon, mint a Netflix és a YouTube, valamint azt, hogy a kínai internetes irodalom is egyre több nemzetközi olvasóra talál.

Korábban írtuk

A kínai kormány tavaly augusztusban adott ki iránymutatást a szolgáltatások kereskedelmének fejlesztéséről külföldi nyitással, szorgalmazva az innovációt és a nemzetközi együttműködés erősítését. Kína aktívan szorgalmazza az ipari digitalizációban és a digitális átalakulásban rejlő lehetőségek kiaknázását, a pénzügyi, tanácsadói, tervezési és tanúsítási szolgáltatásokat nyújtó szakmai szervezetek támogatását annak érdekében, hogy erősíthessék szolgáltatásnyújtási képességüket a nemzetközi piacon.

Kína nagy hangsúlyt helyez a digitális kereskedelem és a szolgáltatások kereskedelme terén a kétoldalú, többoldalú és regionális együttműködés erősítésére. Ennek érdekében egyebek között növelni kívánja a nagy kiállítási és nemzetközi szolgáltatáskereskedelmi együttműködési platformok szerepét.