Hirdetés

A két zenész Berlinben találkozott, ahol a neves japán zongoraművésznő improvizációt oktatott az egyetemen, az ifjú német szaxofonos pedig a tanítványa volt, majd Franciaországba költözött és csak ritkán találkoztak. 2019-ben Takase felkérte Erdmannt a BMC-nél készítendő lemezén való közreműködésre: a karanténidőszak alatt berlini és reimsi otthonukban „ötleteltek”, a stúdióban történő „finomhangolást” pedig már személyesen végezték el Budapesten. Ennek eredménye ez az album, amelynek címe találóan kérdi: Hát nem romantikus mindez? A Richard Rodgers-örökzöld azonban csak a kakukktojás, hiszen a két művész igazságosan, hat-hat saját kompozícióval szerepel az albumon. A darabok jellemzője a bezártság következtébeni kényszerű nyugalom személyes visszatükröződése, zenei formába öntése. Mindez a megkomponált részek és a szabad zenei improvizációk váltakozásában nyilvánul meg – igazi kortárs kamarajazz egy különleges duó interpretálásában.

Korábban írtuk