Hirdetés

Mindennek van határa, nekünk, embereknek is, ráadásul mindannyiunkéi máshol húzódnak, őrzésük pedig állandó figyelmet kíván, ahogyan az is, hogy ne akarjuk örökké feszegetni a másokéit. Ezekből az alapvetésekből indul ki az Orlai Produkciós Iroda legújabb bemutatója, ami a színre lépők személyes „határátlépős” történeteiből építkezve egyfajta stand upba oltott improvizációs színház, szimpatikus és meggyőző alakításokkal. A csapat (Járó Zsuzsa, Mészáros Máté, Ötvös András és Schruff Milán) néhány évvel ezelőtt már dolgozott együtt egy hasonló munkában (Second Life), most Kovács Patrícia helyett Péter Katával lett teljes az ötösfogat. A színészek mindegyikének megvannak a saját és az önironikus humor miatt többnyire közönségkompatibilis, olykor egészen fel­emelő pillanatokban kicsúcsosodó jelenetei (önbizalom-romboló párkapcsolat, szakítás utáni állapot, szülőként elkövetett hibák, meztelenség vállalása a színpadon, politikai és életmódbeli különbözőségek a családban stb.), amelyek külön-külön és együtt is szép ívet húznak a kedélyes anekdotázástól az általános társadalmi jelenségekig. A minimál díszletben és kellékekkel végigjátszott előadás a végére valahogy mégis Mészáros Máté jutalomjátékává áll össze, aki ezernyi színben mutatja meg egy negyven­éves, családra vágyó színész hétköznapi életét és vágyait, alaposan kilépve ezzel abból a „dagadt, kissé béna karakter” skatulyából, amibe az elején őt csak félig-meddig viccesen belegyömöszölik.

Korábban írtuk