Bár a bevételi mutatók alapján még nem érzékelhető, hogy a Marvel-lufi a közeljövőben kipukkadna, a tehetséges színészek szép sorban hagyják el a képregényfilmes franchise-t. Először Robert Downey Jr. vetette le a Vas­ember páncélját, most pedig Scarlett Johansson búcsúzik el a Fekete Özvegy karakterétől egy utolsó kalanddal. A Budapesten forgatott produkció magyar szemmel különleges élményt kínál: megvan annak a bája, amikor a szuperhősök belvárosi, nagypolgári, gangos lakásokban verekednek, az autós üldözés a rakparton zajlik, majd a kocsik berongyolnak a Nyugati aluljárójába. Amikor azonban a cselekmény a világ más pontjaira tevődik át, és megszűnik ez az érzelmi kötődés, a film olyan monoton lesz, mintha azt néznék, hogy valaki egy számítógépes játékban egymás után teljesíti a pályákat. A látvány persze tagadhatatlanul pazar, és el kell ismerni a mozi azon erényét is, hogy a meglehetősen szellős idei blockbusterszezonban leg­alább visszacsábítja a nézőket a vetítőterembe.

Hirdetés
Korábban írtuk