A közelmúltban nagyjából kéttucatnyi magyar film került fel a Netflix kínálatába az elmúlt tíz év terméséből, a karanténidőszak pedig kiváló alkalmat nyújt néhány méltatlanul elfeledett darab újrafelfedezésére. A 2014-es Viktória – A zürichi expressz című drámában egy mélyszegénységben élő roma lány Svájcban próbál szerencsét prostituáltként, a gyors meggazdagodás helyett azonban egy agresszív strici várja, aki elveszi a pénzének nagy részét, és mindennapos munkára kényszeríti. A svájci–magyar koprodukcióban készült alkotásról lerí, hogy a rendező-forgatókönyvíró Men Lareida valós történetekből inspirálódott: a szituációk és a karakterek is fájdalmasan hitelesek. Bár a téma tálcán kínálná a lehetőséget, hogy az alkotók térdig gázoljanak az emberi nyomorúságban, ők mégis a másik utat választották, és hatásvadász eszközök nélkül, szinte dokumentarista stílusban ábrázolják a lány kálváriáját. Éppen e természetes visszafogottság révén válik torokszorítóvá az élmény. És persze két remek színésznek köszönhetően: Farkas Franciska alakítása bámulatosan meggyőző, nem véletlen, hogy a filmet követően korosztályának egyik legkeresettebb színésznője lett, Nagy Zsolt szintén nagyon erőteljes a mentálisan ingatag, kisstílű bűnöző karakterében.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Torokszorító
Viktória – A zürichi expressz – svájci–magyar filmdráma, 2014
A cikk emailben történő elküldéséhez
kattintson ide,
vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://demokrata.hu/kultura/torokszorito-319233/
legfrissebb a rovatban
Hirdetés
Hirdetés

Vissza a csúcsra
Interjú Novák Eduárddal és Krulik Zoltánnal; arcok a vakcina mögött – Karikó Katalin; techdiktatúra; új lendületet vett az otthonteremtési program
kiemelt

„Brüsszel lemaradt, mint a borravaló”
Népességarányosan akarják szétosztani a vakcinákat, de összességében nem időszerű ügyekről beszéltek az uniós vezetők.