Fotó: Kásler Miklós, Facebook
Hirdetés

Kásler Miklós úgy fogalmazott, az emberiség történetében azok a kultúrák és nemzetek maradhattak fenn, amelyek mindig figyelmet fordítottak a szellem művelésére és az oktatásra.

Az ősi gyökerekből táplálkozó európai kultúra Magyarországon kiegészült a magyar hagyománnyal, a szuverenitás, a függetlenség és az integritás vágyával, az ősök tiszteletével – mondta. Ezekből a gyökerekből nőtt ki a magyar oktatási rendszer az emberi értékek felkarolásával, a nemzeti hagyományok, tradíciók feldolgozásával és átadásával és ezek folyamatos gyarapításával – emelte ki a miniszter.

Kásler Miklós szavai szerint a számos nagy magyar pedagógus közül nem lehet mindenkit felsorolni, de érdemes kiemelni a magyar oktatási rendszer megszervezésének két kiemelkedő alakját: Eötvös Józsefet és Klebelsberg Kunót.

Kijelentette, a „napnyugati országok” gazdasági, demográfiai, ideológiai válsága tetten érhető, míg az ősi tradíciókat őrző „napkeleti országokban” – Japánban, Kínában, Koreában, Indiában – ennek az ellenkezőjét látjuk.

Korábban írtuk

Úgy vélte, ennek oka a hagyományok megőrzése, és ez ezekre történő építkezés.

A díjazottakhoz szólva a miniszter azt mondta: az elismerést kapók a magyar pedagógia méltó képviselői. Kiemelkedő színvonalon, az értékekre támaszkodva nemcsak oktatták, hanem nevelték is a jövő generációit. „Példát mutattak emberségből, szakmai ismeretből, hitből és hazaszeretetből” – fűzte hozzá Kásler Miklós.

Kitért arra, hogy a pedagógusok a koronavírus-járvány alatt rendkívül fegyelmezetten, lelkesen támogatták diákjaikat, egymást és sokszor a szülőket is. „Amit önök tettek, kivételes” – fogalmazott.

Pedagógusnap alkalmából Apáczai Csere János-díjban harmincnyolcan, Trefort Ágoston-díjban tizenhatan, Eötvös József-díjban hatan részesültek.