Komáromi hídavatás. Vírus ide vagy oda, az országoknak, így Magyarországnak működniük kell!

Komáromi hídavatás. Vírus ide vagy oda, az országoknak, így Magyarországnak működnie kell!

Gepostet von Orbán Viktor am Donnerstag, 17. September 2020

Orbán Viktor a hídépítést a jövő építésének nevezte, szerinte a hídátadás is bizonyítja, hogy a Duna nem elválasztja, hanem összeköti a magyar és a szlovák nemzetet. Felhívta a figyelmet: ha a Németország és Oroszország közötti térséget mi magunk nem szervezzük meg, akkor ezt idegenek fogják megtenni. Hangsúlyozta, ehhez Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország összefogására van szükség.

Fotó: Demokrata/Vogt Gergely

Európa ma Közép-Európában épül: a magyarok, a szlovákok, a csehek és a lengyelek építik – jelentette ki a miniszterelnök. Megjegyezte, az Európai Unió társfinanszírozásában megvalósult új Duna-híd az EU történetének egyik legjobb befektetése. Felidézte, hogy számára ez a második hídavatás, ugyanis 2001-ben is ő volt a kormányfő, amikor átadták a Párkány és Esztergom közti Mária Valéria hidat.

Hirdetés
Fotó: Demokrata/Vogt Gergely

A miniszterelnök kitért a jövő infrastrukturális terveire is; az egyik egy Lengyelországból Szlovákián és Magyarországon át Görögország felé tartó autóút, amelynek még nincs kész a teljes magyar szakasza, a másik pedig egy olyan vasúti hálózat létesítése, amely a visegrádi országok fővárosait köti össze. Megemlítette azt is, hogy 2025-re kilenc magyar autópálya éri el a határokat.

Fotó: Demokrata/Vogt Gergely

Szerinte a Monostori-híd azért is különleges, mert a magyar és a szlovák állam osztatlan közös tulajdona. Beszélt a két ország gazdasági együttműködésének eredményeiről is, és kiemelte: Szlovákia a harmadik legfontosabb külkereskedelmi partnere Magyarországnak. Nyolcszáznegyven szlovák vállalat működik hazánkban, ezek több mint négyezer embernek adnak munkát.

Fotó: Demokrata/Vogt Gergely

Igor Matovic szlovák miniszterelnök hangsúlyozta: a hídátadás a járvány és határlezárások időszakában szimbolikus jelentőséggel bír, még fontosabb fejlesztés, mint egyébként lenne.

Korábban írtuk


Fotó: Demokrata/Vogt Gergely

A Monostori híd alapkövét 2017 októberében tették le, a kivitelezése nettó 92,5 millió euróba került. A 600 méter hosszú acélhidat a személy- és tehergépjárművek mellett gyalogosok és kerékpárosok is használhatják. A pilon Duna-fenéktől számított magassága 118 méter, amelyből 98 méter magasodik a víz fölé. Az acélkonstrukció össztömege 7180 tonna, a 16 pár ferdekábeleké pedig 320 tonna. A Komáromot Révkomárommal összekötő híd tehermentesíti a XIX. század végén épült Erzsébet-hidat.

Fotó: Demokrata/Vogt Gergely