Fotó: MTI/MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Hirdetés

A szerződés magában foglalja a pótalkatrészek szállítását, valamint opciót további 50 vonat megrendelésére és teljes körű karbantartásra is.

A közlemény szerint az új járművek kocsiszekrényei a Stadler legnagyobb, több mint 600 embert foglalkoztató alumínium hegesztő és fényező üzemében, Szolnokon készülnek, a magyar szakemberek 80  kocsitestet gyártanak le 2024-től.

Az új vonatokat a regionális közlekedésben állítják forgalomba, például a főváros, Helsinki környékén és a Tampere régióban. Elektromos meghajtásukkal az új járművek fenntarthatóbb vasúti közlekedést tesznek lehetővé.

Finnországban már 81 Flirt vonat áll szolgálatban, de hasonló járművek közlekednek Svédországban, Norvégiában és Észtországban is.

Korábban írtuk

 A közlemény szerint több mint 2500 eladott járművel a Flirt (Fast Light Intercity and Regional Train) modell a Stadler bevált  terméke. A korábbi járművekhez hasonlóan az új Flirt szerelvényeket is kifejezetten a Finnországban jellemző zordabb éghajlathoz igazítják. A felszerelések közé tartoznak egyebek mellett a nagyméretű hókotrók, hatékony légkondicionáló technológia padlófűtéssel az előterekben, valamint speciális hőszigetelés. Ráadásul az új Flirt vonatok támogatják a VR Group fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségét.

A közlemény szerint az új vonatok  maximális sebessége óránként 160 kilométer,  a négykocsis szerelvények 796 utasnak biztosítanak helyet, ebből 356 ülőhelyet.

A Stadler 80 éve gyárt vonatokat. A vasúti járműgyártási megoldások szolgáltatójának székhelye a kelet-svájci Bussnangban található. Több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat különböző gyártási és mérnöki központban, valamint több mint 70 karbantartó telephelyen.

Októberi közleménye szerint a Stadler csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak.