A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői egyre nagyobb szükségét látták annak, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért 2010-ben életre hívták a MagyarBrands programot, amely idén másodszor tette közzé a vezető hazai márkák listáját. A program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a hazai termékekre olyan magyar vonatkozású márkák díjazásával, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkban és határaikon kívül is. A programban részt vevő márkák önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapták meg az elismerést. A MagyarBrands címet elnyert márkák a védjegyadatbázisból és a pályázó márkákból kerülnek ki.

A program szakértői hét különböző szempont (tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás, reputáció, identitás és ismertség) súlyozott átlaga alapján rangsoroltak. Ezzel a díjjal idén is elismerték, hogy a Szentkirályi ásványvíz igazi magyar márkának számít minőségi, üzleti és fogyasztói szempontból is, hiszen érdemesnek ítélték arra, hogy a TOP150 fogyasztói/TOP80 üzleti márka egyike legyen.

A MagyarBrands 2011 elismerést az év legdinamikusabb fogyasztói márkaként nyerte el a Szentkirályi. A TopLista MagyarBrands 2011 kiadványban a lista értékelésében az olvasható, hogy az elmúlt évtized legdinamikusabb márkája toronymagasan a Szentkirályi. Alig több mint nyolc éves márkaként a MagyarBrands fogyasztói márkák toplistáján a 15. helyen szerepel.

Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője elmondta: „az elmúlt években többször is elnyertük a Superbrands díjat, és 2010-hez hasonlóan idén is nagyon örültünk a MagyarBrands-nek, hiszen az idei világdíjunk mellett itthon újra olyan méltó elismerésben részesültünk, ami igazolja a hazai vásárlók bizalmát, mert számukra a megbízhatóságot és a minőséget jelenti”.


A Szentkirályi ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon. Az eleinte veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar hozta meg: 2005-ben a hazai szénsavmentes ásványvízpiacon az összes értékesített mennyiség alapján piacvezetővé lett – ezt a pozícióját azóta is tartja a márka. A Szentkirályi 2010-ben 1,5 milliárd forint beruházással létrehozta új logisztikai központját, és abban az évben nettó árbevétele 5,35 milliárd forint volt. A fogyasztói hűség bizonyítékaként számos más elismerés mellett (Foodapest, Arany Tallér, Szent Miklós Emlékérem) 2006-tól kezdődően minden évben – így 2011-ben is – kiérdemelte a Reader’s Digest Legmegbízhatóbb Márka díját, idén pedig hetedik alkalommal lett övé a Superbrands díj, továbbá 2009-ben megkapta a Business Superbrands díjat is. A Monde Selection aranymedálját három egymást követő évben is elnyerte, legutóbb 2010-ben, az 5 literes, csepp alakú kiszerelésben kapható szénsavmentes ásványvizet jutalmazták arannyal.

Az 50 évig garantált ásványvízhozamnak köszönhetően, illetve a megnövekedett fogyasztói igények kielégítése érdekében a cég folyamatosan modernizál, fejleszt. Magyarország piacvezető ásványvízmárkáját a társadalomról felelősséggel gondolkodó vállalatként széleskörű támogató, segélyező tevékenység jellemzi. A Szentkirályi és Emese elnevezésű ásványvizeken túl a márka funkcionális ásványvizei, Jégvizei, Jégteái, limonádéi, illetve kozmetikumai is népszerűek a piacon. 2011-ben elnyerte a Water Innovation Awards legjobb fogyasztói kampányának járó világdíjat „A víz arca” kampánnyal, illetve az 1 literes palackja döntős plakettet kapott „A legjobb új PET palackok” kategóriában.

www.szentkiralyi.hu