Hirdetés

A Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége üdvözli a tanórák számának csökkentését

A Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetségek üdvözli a Nemzeti alaptanterv (Nat) módosítását, amelynek értelmében csökken a tanórák száma, hogy a diákok terhei ne növekedjenek.

A szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta: a Nat korszerű módszertani alapelvekre épül. Ezek közé sorolják az egyénre szabott, aktív tanulási lehetőségeket, az ismeretek kreatív felhasználását lehetővé tevő tanulói kompetenciák fejlesztését és a multidiszciplináris témák hangsúlyozását.

Ahhoz, hogy a közoktatásban a diákok terhei ne növekedjenek, a Nat a tanórák számának csökkentését irányozza elő – emelték ki.

Hozzátették: az Európai Unió által ajánlott és a magyarországi sajátosságokkal összhangban lévő kulcskompetenciák a 21. század elvárásaihoz igazodnak. Ezt a célt meglátásuk szerint jól szolgálja az új tantárgyak bevezetése is.

Az alaptanterv lehetőséget biztosít a tanároknak, hogy szabadon válasszák meg az adott tananyaghoz az adekvát módszertani, értékelési módokat – áll a közleményben.

A Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége kedvezőnek értékelte, hogy a Kárpát-medence magyarságának irodalmát, szellemi örökségét egységben kezeli a módosított alaptanterv.

Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége: minden gyermeknek ugyanazokat a lehetőségeket biztosítja a módosított Nat

A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége megítélése szerint a módosított Nemzeti alaptanterv (Nat) minden gyermeknek – lakóhelytől, társadalmi és szociális helyzettől függetlenül – ugyanazokat a lehetőségeket biztosítja.

A szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményben kiemelte: a módosított Nat deklarált célja, hogy a köznevelés rendszeréből kilépő fiatalok 2030-ra a világ élvonalába kerüljenek. E cél eléréséhez a legeredményesebb és legmodernebb nemzetközi pedagógiai gyakorlatokat ötvözik a magyar oktatás hagyományos, nemzeti identitást erősítő értékeivel – írták.

Hozzátették: a Nat az unió által ajánlott kulcskompetenciákra épít, de azokat a hazai sajátosságokat figyelembe véve határozza meg.

Előremutatónak nevezték, hogy a módosított Nat az egységesség és a differenciálás alapelvét követi.

Az egyénre szabott tanulási lehetőségek elve és a képesség kibontakoztatásának támogatása egyaránt lehetővé teszi a tehetséggondozást és a hátrányos helyzetű, valamint sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált fejlesztését – írták.