Fotó: MTI/Komka Péter
Átadták a járási hivatal új épületét Füzesabonyban
Hirdetés

György István komoly és örömteli eseménynek nevezte a közel 350 millió forintból elkészült füzesabonyi fejlesztést, mely lehetővé tette a járási hivatal több osztályának egy épületbe költözését és méltó körülmények között történő működtetését.

Jelezte: a beruházás egy korábbi banképület megvásárlásával és annak átalakításával, bővítésével valósult meg, így lényegesen kevesebbe került, mint egy új, hasonló adottságú komplexum kialakítása. A településen emellett számos fejlesztés valósult és valósul meg folyamatosan kormányzati segítséggel, amelyek mindegyike Füzesabony megtartóképességének javítását szolgálja – jegyezte meg.

Emlékeztetett: a polgári kormány 12 éve célul tűzte ki a területi közigazgatás átszervezését, fejlesztését, szemléletének megújítását. Utóbbi esetében az ügyintézés gyorsítása, könnyítése és a szolgáltató szemlélet kialakítása voltak a legfontosabb szempontok – tette hozzá.

A kormányhivatali, majd a járási rendszer kialakításakor fokozatosan sikerült megteremteni az ügyfelek és a dolgozók számára egyaránt ideális feltételeket. Ezzel párhuzamosan jelentős feladat- és hatáskörbővülés is bekövetkezett: a kormányablakok például az okmányirodai időszakban 49 ügykörrel foglalkoztak. Ez a szám ma már meghaladja a 2500-at – ismertette.

A jelenleg országszerte 310 helyen működő kormányablakrendszer kialakítása mérföldkövet jelentett ebben a munkában – fogalmazott az államtitkár. Felhívta a figyelmet a napokban elindult e-bejelentő szolgáltatásra is, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek egyetlen elektronikus felületen bejelenthessék az összes közszolgáltatónak adatváltozásaikat. Ez az új funkció mintegy 140 milliárd forint nemzetgazdasági hasznot hajt, 17,5 millió óra utánajárástól kímélve meg az ügyfeleket és 12 millió óra ügyintézéstől a szolgáltatókat – közölte.

Ez egyike azoknak a fejlesztéseknek, amelyek szinte egyedülállók Európában – hangsúlyozta György István, hozzátéve: a következő nagy feladat a várhatóan 2023 februárjától bevezethető elektronikus ingatlannyilvántartás előkészítése.

A koronavírus-járvány elleni védekezésben jelesre vizsgázott és kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt bő egy évtizedben megreformált területi közigazgatás – jelentette ki a politikus, aki szerint a rendszer az egészségüggyel összefogva a második világháború óta példátlan méretű logisztikai-szervezési feladatot hajtott végre.

Kadlott Csaba, a Heves Megyei Kormányhivatal főigazgatója az eseményen arról beszélt: az új hivatal kialakítása teljes egészében hazai forrásból valósult meg. Az ingatlan vételára 160 millió forint volt, míg az átalakítás és a tetőtér beépítése – mely a hasznos alapterületet 750-ről 900 négyzetméterre növelte – a járulékos költségekkel együtt mintegy 190 millió forintba került. A beruházáshoz a kormány több mint 291 millió forinttal járult hozzá, a fennmaradó összeget saját forrásaiból a megyei kormányhivatal biztosította.

A háromszintes, akadálymentes épületben 45-en dolgozhatnak, a tetőtérben 15 új munkaállomás létesült. Így a járási székhelyen és 15 környező településen élő több mint 30 ezer ember a foglalkoztatási és kormányablakügyek kivételével már egy helyen intézheti járási ügyeit – hangsúlyozta.

Felidézte: a megyei kormányhivatalban az elmúlt nyolc év alatt 3,6 milliárd forint értékű ingatlanfejlesztés fejeződött be. Ebből 1,8 milliárd forintot uniós, 1,5 milliárd forintot kormányzati támogatás biztosított, mintegy 350 millió forintot pedig a kormányhivatal saját költségvetéséből fordított erre a célra.

Korábban írtuk