Keresztes László Lóránt hangsúlyozta, az ágazat nehéz helyzetben van, az állam ugyanis gyakorlatilag kivonul a helyi közösségi közlekedés finanszírozásából, ami további problémákat jelenthet a koronavírus-járvánnyal küzdő településeknek. Erre utal, hogy a kabinet 34 vasúti mellékvonalon gyakorlatilag lenullázta a személyi közlekedést – tette hozzá.

Hirdetés

Az LMP szerint alapvető változásokra van szükség, az önkormányzatok részvételével működő közlekedési szövetségeket kell felállítani a szolgáltatás színvonalának javítása érdekében – mondta.

Keresztes László Lóránt megjegyezte, valóban egységesíteni kell a közösségi közlekedés rendszerét, az indokolatlan párhuzamosságokat pedig meg kell szüntetni. A reformok sikerességéhez közös, integrált és ütemezett menetrend, „tarifaközösség”, valamint az ágazatban dolgozók nagyobb anyagi megbecsülése kell – húzta alá.

Demeter Márta, a párt frakcióvezető-helyettese úgy fogalmazott, a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása helyett azokat a vonalakat kellene modernizálni, amelyeket az emberek „valóban használnak”.

Korábban írtuk

Hangsúlyozta, továbbra is választ várnak arra, hogy az elmúlt 10 évben összesen mennyi késés történt a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon, illetve eddig mekkora összeget fordítottak ennek a jelenleg is problémás szakasznak a felújítására.