Fotó: MTI/Bruzák Noémi
Hirdetés

Nagy István abból az alkalomból beszélt erről, hogy augusztus 1-jén az Eszterházy Károly Egyetem gyöngyösi Károly Róbert kampusza és a Pannon Egyetem Georgikon Kara beolvad a Szent István Egyetembe, valamint a Kaposvári Egyetem és a Szent István Egyetem egy szervezetben működik tovább.

„Tudás nélkül nem lehetünk sikeresek” – mondta, hozzátéve, az agrárium sikere azon múlik, hogyan sikerül új struktúrában ötvözni a hagyományokat. Arra hívta fel a figyelmet: a tudományterületek integrálása szükséges ahhoz, hogy sikerüljön megoldásokat találni a kihívásokra.

Nagy István közölte: az átalakítással azt szeretnék elérni, hogy egyre több fiatal akarjon agrármérnök lenni, „elhivatott szolgája” a magyar mezőgazdaságnak.

A miniszter szólt arról, hogy az integrációba nemcsak egyetemeket, hanem agrár-kutatóintézeteket is bevontak, így késztetve az oktatókat és kutatókat a gyakorlatban felvetődő problémák közös megoldására.

Korábban írtuk

Bódis József, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a mostani egyetemi átalakulás része a már korábban megkezdett modellváltásnak, amelynek úttörője a Corvinus Egyetem volt.

Hozzátette, hogy a mostani modellváltás és a Corvinus Egyetem modellváltása között van egy lényegi különbség: a Corvinus Egyetem teljesen magánegyetemi irányba indult el, míg a Szent István Egyetemnél, amely szintén magánegyetemi irányba indult, „megmaradt egy állami köldökzsinór” a finanszírozással.

Az új Szent István Egyetem rektori jogkörben eljáró ideiglenes intézményvezetője, Gyuricza Csaba elmondta, hogy az intézmény mintegy 15 ezer hallgatójával Közép-Európa egyik legnagyobb egyeteme lesz, amelynek célja, hogy tíz éven belül Kelet-Közép-Európa legjobb agrárképzését tudja nyújtani és megújítsa a hazai agrár-felsőoktatást.

Hozzátette, hogy egy új, a világ legjobb egyetemeinél is alkalmazott szervezeti felépítés jött létre, amely felszámolja a mostani rendszerre jellemző párhuzamosságokat, és versenyképes, hallgató- és oktatóbarát működést tesz lehetővé.

Az új intézménycsoportban megújul az oktatási tartalom a piaci igények és a külföldi trendek figyelembevételével – fűzte hozzá az intézmény vezetője.