Fotó: Ripost
A BAH-csomópontnál egy 180 centiméter széles sávot csináltak a kerékpársáv beiktatásával. Az itt közlekedő buszok minden esetben lelógnak róla valamelyik irányban.
Hirdetés

Ahogy a Ripostra hivatkozva az Origo is írja – és aki ment arra autóval mostanában, az a gyakorlatból is tudja -, az egyik ilyen helyen, a BAH-csomópontnál a felüljáró alatti részen, a Budaörsi út legelején – ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni – úgy sikerült kialakítania egy biciklisávot, hogy az autósok sávjaiból egy kerek métert vettek el. Ezzel az autósoknak fenntartott külső sáv balesetveszélyesen keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült.

A Ripost szerint a keskeny sávot szabad szemmel nem lehet azonnal észrevenni, ezért is balesetveszélyes. Ahogy a fenti képen is látni, nagyobb járművek, pláne a kisteherautók vagy buszok minden esetben kilógnak a sávból valamilyen irányba, veszélyeztetve ezzel a forgalom többi résztvevőjét. A busz például csak úgy fér el, ha teljes egészében elfoglalja a biciklisávot is.

Fotó: Ripost
A Bikás parknál a Tétényi úton csak 206 centiméter az Andor utca fele haladó külső forgalmi sáv.

A lap munkatársai máshol is megmérték a sávszélességet, például a Baross utcában, a Kálvária térnél, a Bikás parknál és a Tétényi úton is, ahol szintén kisebb-nagyobb darabokat csíptek le az autósávból azért, hogy biciklisávot alakítsanak ki. Az itt található sávok jelentős része sem felel meg a KRESZ-ben lefektetett egyik legfontosabb biztonsági előírásnak, a forgalmi sávok 2,75 méteres szélességének – írják.

Korábban írtuk