A három megállóból álló új szakaszt Tarlós István adta át, majd 16 órától megindult a villamosközlekedés. Az 1-es vonal déli részét befejező új villamospálya az útátjárókat és a megállókat leszámítva teljesen füvesített, a Bikás Park és a Bártfai utca között pedig fasort is telepítettek a vágányok közé.

Hirdetés

Az 1-es villamost éjszaka pótló 901-es busz szintén meghosszabbodott. Mostantól a Közvágóhíd helyett a villamoshoz hasonlóan ez is Kelenföld vasútállomásig jár.

A beruházás keretében számos kapcsolódó fejlesztés is lezajlott, például a Fehérvári út felújítása és kerékpárosbaráttá tétele, a Budafok kocsiszín újjáépítése vagy az áramátalakító megépítése, amely az új szakasz mellett más dél-budai villamosvonalakat is képes ellátni.

Az 1-es villamos meghosszabbítását követő hálózatátalakítással kapcsolatos egyeztetés kiértékelése még zajlik a BKK közlése szerint. A kapcsolódó buszvonalak (103, 153, 154, 251) észszerűsítéséig ugyan csak félóránként, de továbbra is közlekedik a 103-as busz, amely kezdettől fogva az 1-es villamos meghosszabbításaként funkcionált.