A térképeken a zöld vonalak azonos színnel, szám nélkül szerepeltek, a vonalakat különböző neveken, általában a külső végpontjuk alapján azonosították az emberek.

A Budapestet nem ismerők, az adott vonalon rendszeresen nem utazók számára azonban igen nehézkés volt a tájékozódás, melyből sok félreértés született. Ezért a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV a közeljövőben ezeket az elővárosi vasutakat is – a metróhoz hasonló módon – megkülönböztető számjelzéssel, és a HÉV ágazatra utaló logóval látja el.

A nyár folyamán valamennyi HÉV-vonal önálló számjelzést, és a metrókhoz hasonlóan önálló vonalszínt kap. A térképeken így az egymástól különböző – és következetesen mindig ugyanolyan – színű HÉV-vonalak megkülönböztetése egyszerűbbé válik, és a mainál könnyebb lesz megjegyezni a vonalak számjelzését is. A számokat a metróvonalakhoz illeszkedve alakítottuk ki, így a HÉV-ek az 5-től 9-ig tartó jelzéseket kapják, figyelembe véve a néhány éven belül elkészülő 4-es számú metróvonalat is. A HÉV-eknek a számjelzésen kívül – a metróhoz hasonlóan – az ágazatra utaló logójuk is lesz.

A fentiek alapján a Békásmegyer-Szentendrei az H5-ös, a Ráckevei a H6-os, a Csepeli a H7-es, a Gödöllői a H8-as, a Csömöri HÉV pedig a H9-es számmal lesz ellátva, a vonalakat pedig az adott vonal színét viselő, számjelzést tartalmazó korongok jelzik majd a térképeken és útirányjelző táblákon.

Korábban egy adott csomópontban, átszállási kapcsolatot keresve a HÉV-ek útvonalát nem pontosan ismerő budapesti, vidéki vagy külföldi utasunk könnyen eltéveszthette, hogy pontosan melyik HÉV-vonalat is keresse. Például az 1-es villamos vonala három HÉV-vonallal is találkozik, ráadásul ebből kettővel ugyanazon megállónál, a környéket nem ismerő utas könnyen eltéveszthette, hogy melyik megállónál és melyik vonalra kell átszállni, mivel mindegyiket egyszerűen csak egy HÉV-logó jelölte az utastájékoztatásban. Ez változik most meg és lesz a korábbinál sokkal egyértelműbb.

A számozás természetesen nem azt jelenti, hogy a járművek különböző színűre lesznek festve, hiszen a metrók színe sem különböző vonalanként, de a térképeken, megállóhelyi táblákon, a járműveken található matricákon, hirdetményeken és a hangos utastájékoztatásban is a számjelzésük alapján fogunk a jövőben hivatkozni ezekre a járatokra. Bízunk benne, hogy rövid időn belül utasaink is megszokják az új jelzéseket.