Fotó: MTI/Vasvári Tamás
Hirdetés

Elmondta, hogy a jelzőlámpás körforgalom, amely a forgalmat a vasút alatt vezeti majd át, a tervek szerint 2024-re épül meg, a közbeszerzés függvényében 300-600 millió forint közötti összegből.

A közlekedésfejlesztési beruházások amellett, hogy javítják az életminőséget, megalapozzák a térség gazdasági fejlődését – hangsúlyozta a miniszter.

Míg 2010-ben kevesebb mint 1300 kilométer volt a magyar gyorsforgalmú hálózat hossza, mára több mint 1900 kilométer. Fontos cél, hogy minden megyeszékhely autópályán keresztül megközelíthető legyen – húzta alá.

A Balaton északi partjának jobb megközelíthetősége érdekében bővítették az M7-es autópályát és a 710-es főút csomópontját is – idézte fel.

Korábban írtuk

A kivitelezés alatt álló Veszprém déli elkerülő munkálatainak első üteme tavaly befejeződött, a litéri és a füredi csomópont között 7 és fél kilométeren bővítik a 8-as számú főutat.

Tavaly év végén írták alá a 8-as és 82-es főút közötti négysávos út kivitelezési szerződését, az új völgyhíd terve is készül, valamint zajlik a 8-as főút Herend és Devecser közötti szakasz négysávosításának tervezése – ismertette.

Kontrát Károly, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy a lakosság kérésének eleget téve kezdeményezte a körforgalom megépítését. A nyári szezonban nagyon forgalmas ez az útszakasz, így különösen indokolt a biztonságot szavatoló körforgalom megépítése – húzta alá.

Bóka István, Balatonfüred fideszes polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a leendő körforgalom azon túl, hogy biztonságossá teszi a közlekedést, összeköti az északi és déli városrészt.