Szerda reggel fél kilenckor már 13-ra csökkent azon buszvonalak száma, amelyeken a menetrend szerintinél ritkábban közlekednek a buszok. Továbbra is többet kell várni a 7-es buszokra (7, 7E, 173, 173E), azokon a vonalakon a 4-5 perces követési idő helyett 5-12 percenként közlekednek a járművek. A 9-es busz 7 helyett 14, a 15-ös 8 helyett 30, a 282E pedig 20 helyett 40 percenként közlekedik. Ritkábban jár – egyebek mellett – a 112-es, 212-es, 85-ös, 67-es és 94E busz is. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője az MTI-nek azt mondta: fél 6-kor elérte a 230-at a ki nem adott, vagy késve kiadott buszok száma. A legkevesebb busz szerdán is a kelenföldi buszgarázsból indult el – tette hozzá.

Már harmadik napja kell késésekre és fennakadásokra számítani a budapesti tömegközlekedésben. Közben a cég mától folyamatosan ellenőrzi, hogy valóban műszaki okok miatt nem veszik-e át a sofőrök a járműveket. Ha a közlekedési, jogi és műszaki szakemberekből álló csoportok indokolatlannak találják a szolgálatmegtagadást, akkor elbocsáthatják a dolgozót – mondta Pásztor Erzsébet kommunikációs igazgató. Nemes Gábor, a buszos szakszervezet vezetője állítja: csak valós hiba esetén nem veszik át a járművet a sofőrök.

A BKV vezetése által megbízott kontrollcsoport is igazolta szerda reggel, hogy nem álhibák vannak a buszoknál és nincs indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadás – mondta Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. Több esetben a buszgarázsban dolgozók forgalomba küldtek volna olyan buszt, amely műszaki hibás volt, de a kontrollcsoport visszaküldte a járművet a garázsba, ezzel bebizonyosodott az is, hogy nincsenek indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és rongálások sem. Kifejtette, volt olyan garázs, ahol elfogyott az ablakmosó folyadék a járművekben, és több olyan buszt is forgalomba akartak küldeni, amelyben nem működött az utastérfűtés, de a kontrollcsoport szakemberei visszatartották ezeket a járműveket.

(MR)